
Ovo su social media trendovi za 2025. godinu koji donose dubinske promjene
Od početka social media marketinga tamo 2007. godine nadalje, svašta se događalo na međunarodnoj sceni. A social media trendovi za 2025. godinu najavljuju vrlo zanimljivu godinu u kojoj bi svijet društvenih mreža mogao preplaviti AI sadržaj. U ovom tekstu pokušala sam sumirati ogromne promjene koje se događaju diljem online platformi.
Uvod za bolje razumijevanje promjena
Ova je godina počela s nizom promjena kod mnogih društvenih mreža.
Prvo se dogodila dramatična zabrana TikToka 19. siječnja (s mogućnošću odgode te odluke na 90 dana jer je Trump isti dan reagirao), no i dalje nije posve jasna sudbine te kineske aplikacije u SAD-u. Zanimljivo je da upravo Trumop 2020. godine tražio da se zabrani TikTok, no kako je sada tamo jako populran, okrenuo je ploču. Vezano za tu zabranu koju je amenovao Vrhovni sud, mogući su razni scenariji: od toga da Amerika ostane bez TikToka zaista zauvijek, preko toga da SAD bude suvlasnik aplikacije (što je Trump dao naslutiti), do toga da njezin primjer slijede i druge države (možda EU) pa do onog da se TikToku i dalje omogući nesmetano djelovanje diljem zapadnjačkih zemalja.
Zabrane nisu ništa novo ili iznenađujuće jer mnoge države paze s kim njihovi građani dijele informacije.
Kina je zabranila Facebook i YouTube još 2009. godine, Indija TikTok i WeChat, Rusija Facebook, Instagram, Viber, WhatsApp i mnogo drugih aplikacija. Brojne druge vlade, od Irana do Etiopije, blokirali su različite aplikacije: od Facebooka i Instagrama preko Twittera YouTubea pa do Telegrama.
Sve ovo znači da svoje online aktivnosti ne trebate fokusirati samo na jedan kanal.
Facebook ju početkom siječnja 2025. u sklopu promjene politike korištenja svoje platforme opet dozvolio govor mržnje usmjeren prema ženama, ali i pripadnicima druge boje kože. Zatim je ukinuo FactCheckere, odnosno ljude čiji je posao bio provjeravati činjenica koje su dolazile s viralnim objavama, a s ciljem sprečavanja širenja dezinformacija i bijesa usmjerenog na određene skupine ljudi.
U paketu ove nagle promjene smjera Marka Zuckerberga, koji je u Roganovom podcastu zagovarao više „muške energije na poslu“, u Meti (krovnoj firmi Facebooka i Instagrama) je ukinut DEI program. Raznolikost, jednakost i inkluzija postale su dio prošlosti sada kada je Trump ponovo najjači igrač. I o kojem ovisi hoće li TikTok biti zauvijek zabranjen u SAD-u, čime bi Meta izuzetno profitirala.
Profit će pokušati ostvariti i preko botova, odnosno AI profila koji će biti sposobni sami stvarati i dijeliti sadržaj, što je još jedna od novosti koju su najavili iz Facebooka.
“ Očekujemo da će AI profili zapravo biti prisutni na sličan način kao današnji korisnici. Imat će biografije i profilne slike te će moći stvarati i dijeliti sadržaj“. Ovako je Connor Hayes, Meta-ov potpredsjednik za genAI proizvode Facebook najavio da će u 2025. godini nakrcati platformu s AI profilima. Žele privući mlade koji su trenutno na TikToku i SnapChatu.
No istina je da Facebook gubi aktivne korisnike (baš kao i Twitter tj. X) pa im botovi služe za lažiranje i broja korisnika i interakcije. To naravno rade radi zarade, ali i političkog utjecaja.
Instagram je tijekom istog vikenda kad je TikTok (privremeno) ugašen launchao redizajnirane profile na kojima je sad naglasak na vertikalno postavljenim objavama, odnosno na formatu koji favorizira video sadržaj. Niže u tekstu vidjet ćete koliko je Reelsima i prošle godine rastao doseg. A Reelsi su bili Zuckerbergov odgovor na popularnost TikToka u ljeto 2020. godine.
Ovo je 6 najvažnijih social media trendova za 2025. godinu (za sada):
- Kratki video formati (IG, FB, YT i Tiktok)
- Social SEO: Društvene mreže kao tražilice
- Forum marketing: stvaranje zajednice
- Zero-Click sadržaj
- AI sadržaj
- AI profili: lažni ljudi
1. Kratki Video (Reels> Story)
Od svih vrsta sadržaja, video je jedini format koji neprestalno raste u popularnosti posljednjih godina. Taj trend će se nastaviti i u 2026. godini. Osim TikToka, Instagram Reels i YouTube Shorts pokazali su se kao optimalni formati za privlačenje pažnje publike. I poslovna mreža LinkedIn nije imuna na video. Video je trenutno format koji najbrže raste na LinkedInu. Ukupan broj pregleda videozapisa na LinkedInu porastao je za 36% u odnosu na prošlu godinu.
Video sadržaj na društvenim mrežama rezultirao s 1200% više dijeljenja od objava koje imaju vizual ili su tekstualne. I na LinkedInu je 20 puta veća vjerojatnost da će korisnici podijeliti video nego bilo koju drugu vrstu objave.
Novost je da je Instagram produljio maksimalno trajanje Reelsa na 3 minute, isto ono što je Google napravio sa svojim YouTube Shortsima u listopadu 2024. godine.
Facebook također jako gura video kroz feed, baš kao i LinkedIn posljednjih godinu dana. Videa koja postaju popularna imaju nekoliko zajedničkih crta:
- selfie video (osoba gleda u kameru)
- AI video (neobične stvari poput mačaka koje plešu)
- titlovi (jer većina korisnika gleda video u tišini)
- glazba (jako bitna kod AI videa)
Valja naglasiti kako je u 2024. godini Meta zabilježila porast u prosjeku vremena koje korisnici provode na Facebooku i Instagramu, no stvaranje i interakcija su zabilježile pad. Za razliku od Storyja kojima je doseg pad za 10%, Reelsima (video koji se prikazuje na profilu/stranici korisnika) je gledanost povećana za 20% posto.
“Mladi na Facebooku provode oko 60% vremena gledajući videa, a više od polivice mladih svakodnevno gleda Reelse”, rekli su iz Facebooka.
Facebook je već ranije uveo poseban tab za video, a sada uvodi i tzv. full screen video tab koji jako sliči na TikTok.
2. Social SEO
Društvene mreže već nekoliko godina postaju primaran kanal za pretrage Gen Z generaciji za određeni tip interesa. Više od polovice mladih ide na TikTok, Instagram ili Pinterest potražiti inspiraciju za putovanja, recepte, savjete kako nešto napraviti ili popraviti te preporuke za kozmetičke preparate. No nije samo genZ generacija ta koja na mrežama aktivno traži. Istraživanje koje je proveo Adobe 2024. godine pokazuje da je Google i dalje primarno web mjesto za pretrage, ali za GenZ TikTok lagano vodi igru.
Optimizacija sadržaja za društvene mreže postaje nužna. No nije nešto posve novo. Pisala sam već o TikTok SEO taktikama i YouTube SEO optimizaciji. LinkedIn Articles također su SEO-friendly, a ne treba zanemariti ni Instagram po kojem korisnici također pretražuju sadržaj.
Sve to znači da brendovi više ne bi smjeli zanemarivati optimizaciju sadržaja za društvene mreže te da osim kreative valja obratiti pažnju na to kako i što traži njihova ciljana skupina, koji odabir riječ koriste, koje hashtagove koriste te tako se ubaciti u komunikaciju s njima.
3. Forum marketing
Aktivacija i oglašavanje na forumima doživljava ponovo procvat na onlineu. Nakon što smo s pojavom društvenih mreža podosta zanemarili standardne forume na koji su korisnici izmjenjivali svoja mišljenja, iskustva i preporuke, s podizanjem vidljivosti Reddita na Googleovim rezultatima pretraga u 2024. godini, kao i velikom vidljivošću objava s Quore, ponovo su IN. Marketingaši su naveliko krenuli usmjeravati dio svojih digitalnih aktivnosti prema tim kanalima.
Ipak, ne treba ni sve karte stavljati na tu vrstu aktivnosti jer se već početkom 2025. godine uočeno kako je Redditu pao prometa s Googlea za 20-ak%. To može biti zbog tzv. volatilnosti, ili pak implicirati da je Google krenuo davati manje prostora “stručnjacima s interneta” okupljenih na toj platformi. Uzrok ovom potonjeg može biti da je Google iskoristio bazu informacija koju je Reddit imao, ali i najava Reddita da radi svoju AI tražilicu.
Ono što se drži već godinama jesu zajednice i na Facebooku. Facebook grupe i dalje su odlično mjesto za razmjenu iskustava, a svi oni brendovi koji su prepoznali snagu zajednica profitirali su posljednjih godina. Ženski recenziraj samo je jedan od najpoznatijih primjera, no ima profitabilnih grupa iz svake branše, od financijska preko zdravlja pa do popravaka i putovanja.
4. Zero-click sadržaj
Sadržaj koji ne završava klikom prema vašoj web stranici još je jedan trend za 2025. godinu. Obzirom da društvene mreže, baš kao i Google, smanjujuju vidljivost i dosege objavama s linkom koji odvode korisnika s njihove platforme (a što oni ne žele), u 2025. godini bit će važno stvarati odnose s publikom i potencijalnim korisnicima putem sadržaja koji ne zahtijevaju klik.
Već sam pisala o zero click pretragama u kojem sam dala preporuke koju vrstu sadržaja je dobro stvarati u vrijeme kada se promet zadržava na platformama, a ne ide dalje prema web stranicama, sve te preporuke vrijede i ove godine.
Za social media kanale zero-click sadržaj znači stvaranje sadržaj s kojim se možete povezati s publikom na određenom social media kanalu bez da korisnici moraju napustiti platformu. Radite sadržaj koji je jedinstven, prepoznatljiv i nudi korisnicima neku vrijednosti koju ne mogu vidjeti baš kod drugih. To znači da ih AI sadržaj i već viđene fore neće zadovoljiti, a na taj način ne možete ni stvoriti originalnost koja je izuzetno bitna za izgradnju brenda.
5. AI sadržaj
Već je toliko mnogo sadržaja koje je stvorila umjetna inteligencija da ga je nemoguće izbjeći. I na LinkedInu je preko 50% svog sadržaja objavljenog stvorio AI. Na Instagramu jedva da se možete obraniti od AI videa, na Facebooku od AI fotografija.
Alati za stvaranje hrpe sadržaja za društvene mreže postaju sve napredniji te ih mnogi koriste za privlačenje pažnje korisnika. Malo je ozbiljnih brendova posegnulo za AI sadržajem jer je on još uvijek relativno lako prepoznatljiv i jer AI sadržaj indirektno komunicira manjak jedinstvenosti, stoga valja naglasiti kako se AI sadržajem primarno koriste pojedinci i oni koji žele s fora sadržajem privući mase. AI mačke koje plešu, nepostojeći hoteli i destinacije, sve to generira ogromnu interakciju korisnika.
Što se tiče Googlea, upozorila bih na mogućnost da vam Google ukinu vidljivost cijele domene zbog prevelike količine SEO sadržaja.
Na stotine ljudi koji su testirali mogućnosti AI sadržaja izgubili su sav prometa preko noći. Nakon inicijalnih uspjeha kroz nekih 6 mjeseci, odjednom više nisu bili vidljivi na Googleovim rezultatima pretrage jer Google miče sadržaj koji je vidio već negdje drugdje.
A AI ne može stvoriti ništa novo, već samo složiti kolaže od već dostupnih informacija. Stoga budite oprezni kod pisanja tekstova za web stranicu uz pomoć ChatGPT-a i ostalih AI alata.
6. Botovi/ AI profili
Malo podataka za start:
- Oko 65% svih Twitter profila su botovi (izvor: 5th Column).
- Još 2023. botovi su bili odgovorni za 49.60% svih internet aktivnosti! (izvor: soax)
- Facebook je najavio poplavu AI profila na svojoj platformi
- Oko 30% budžeta za oglase potroše botovi (izvor: Platforma 5th Column)
Botovi su posvuda. Čak su i naši predsjednički kandidati optuženi da su im popularnost poticali botovi.
Čemu služe botovi:
· da lažno predstavljaju ljude
· da lažno potiču određene aktivnosti
· da lažno stvaraju interakciju
Ispod svega ovog krije se stvarni cilj: botovi služe da se oglašivačima izvuče više novca i da napucavaju cijene dionica. Kad nema korisnika i interakcije, botovi će glumiti da ih ima.
Ovo je dosta opasna igra za sve korisnike. Oglašivači će zakupljivati oglase, a neće zapravo znati jesu li na njihov oglas kliknuli pravi ili lažni ljudi. Korisnici pak neće znati s kim razgovaraju, a AI je jako dobar u manipuliranju ljudima i stvaraju neke slike o određenim temama ili osobama
Na Facebooku i LinkedInu već pojavljuju se brojni AI profili koji glume ljude. Možda mislite kako ćete lako prepoznati AI od stvarne osobe. Vizuali koje je AI radio 2023. godine bili su toliko loši (možda namjerno da povjerujemo da nikad neće biti odlični) da kad vidimo fotografiju osobe kao ove niže ne sumnjamo da se ne radi o izmišljenom liku. Djevojka na vizuali ispod je nestvarna, stvorio ju je AI.
I dok je Facebook najavio kako će u 2025. godini preplaviti platformu s AI profilima, na LinkedInu su ti AI profili dio aktivnosti određenih tvrtki koje pokušavaju privući pozornost na sebe. AI profili su botovi koji su idealni zaposlenici: rade 0-24, ne žale se na radne uvjete, ne traže povišicu, ne idu na bolovanje ili odmore… No kako je jedan korisnik LinkedIna rekao “Ljudi će zapošljavati ne-ljude da pomognu ljudima biti više u kontaktu s ljudima, to je suludo.” Ali ne i nemoguće.
Ovo iznad su vizuali jednog AI profila koji je je prvo bio Sara SMM (social media marketing) da bi nakon par dana taj profil postao Maya Brandy koja je sad već brand manager. Nažalost, dio botova koristiti će se i u druge svrhe, kao što je varanje korisnika (scam) te je moj savjet da prije svake komunikacije s nepoznatom osobom dobro provjerite postoji li ona zapravo.
Ukratko, 2025. godina počela je dramatično, a nadam(o) se da neće tako i završiti.
Najnoviji članci
Nova era za Black Hat SEO: Spamanje LLM-ova
Black Hat SEO koristi upitne tehnike optimizacije webova za tražilice s ciljem postizanja boljeg rangiranja. Sad je stigao i na AI platforme.
02 svibnja, 20258 načina da vam tekst završi na Google Discoveru (i dobije do 100.000 pregleda)
Google Discover je personalizirani feed sadržaja za korisnike android uređaja koji može značiti jako puno za povećanje prometa prema vašim web stranicama.
07 travnja, 2025Glasovna pretraga – 20% svih pretraga više se ne tipka!
Glasovna pretraga nešto je što ne biste smjeli zanemariti. Sve je više onih koji ne tipkaju nego samo nešto glasom pitaju Google, Siri ili Alexu.
02 travnja, 2025