Deepseek vs. ChatGPT - koji je bolji, i u čemu?

Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?

Generativna umjetna inteligencija (AI) jako će utjecati na web pretraživanje i navike pretraživanja, stoga pomno pratim tehnologiju i startup tvrtke koje donose nešto novo u AI svijet. Jer svijet SEO optimizacije se mijenja. U igru su već ušli različiti AI alati. I u Google Analyticsu uostalom već vidite „AI traffic“ pod gumbom „Traffic acquisition“. I on najčešće nije 0 (iako je i dalje debelo ispod brojki koje webu šalje organski i social promet).

ai traffic u GA

Google nije mrtav, SEO nije mrtav, ali promjene se događaju i ne trebamo se praviti da korisnici ne mijenjaju svoje navike.

U 2025. godini mogla bi se dogoditi još jedna “povijesna” prekretnica. „ChatGPT bi mogao negdje u 2025. godini priječi majgičnu brojku od 1% udjela u svijetu pretraživača“, izjavio je lani Jim Yu, osnivač BrightEdgea.

 

Dok smo se zadnje dvije godine bavili primarno ChatGPT-em, Google Geminijem i različitim AI alatima, 2025. počela je s novim igračem koji je malo zaljuljao AI svijet. Novost se zove: DeepSeek.

Što je DeepSeek?

DeepSeek je kineski model umjetne inteligencije (AI) pod nazivom DeepSeek. Za razliku od ChatGPT-a, radi se o open-source modelu.

Najnovija verzija DeepSeek-V3 objavljena 20. siječnja 2025  i brzo je impresionirala korisnike. U mnogim stvarima je bolja od ChatGPT-a (npr. matematici), ali i mnogima i dalje ChatGPT dominira (vidi niže u tekstu usporedbu).

Ipak, to što DeepSeek-V3 može pobijediti  OpenAI-jev ChatGPT, kao i Meta-in Llama 3.1 te Anthropic-ov Claude Sonnet 3.5, nije jedini razlog zbog koji se tržište i AI stručnjaci brinu.

 

Deepseek prompt polje

Brine ih što je DeepSeek razvio DeepSeek-V3 u samo nekoliko mjeseci, koristeći AI hardver koji nije najsuvremeniji, i to uz neusporedivo manji budžet. Naime, na njegov razvoj potrošeno je manje od 6 milijuna dolara dok su druge tvrtke na razvoj svojih modela potrošile milijarde.

Time je Kina zatresla brda američkih inovatora koji su do sada bili predvodnici AI utrke.

A i korisnici vole open-source modele. Open source gradi povjerenje.

Osim toga, open-source tvrtke moraju napraviti više s manje resursa. Upravo zato što se DeepSeek suočava s ograničenjima izvoza najnaprednijih čipova poput Nvidia H100 i GB10, morali su pronaći učinkovitije načine treniranja svojih modela.

OpenAI, Meta, Google i druge velike tvrtke imaju milijarde dolara, ogromne računalne resurse i globalnu distribuciju. Oni ne trebaju tražiti učinkovitije načine za treniranje modela kada njihova skupa rješenja ostaju jedina opcija. Zapravo, omogućavanje lakšeg i jeftinijeg razvoja LLM modela ugrozilo bi njihove prednosti!

Ali sada se to promijenilo. Financiranje i infrastruktura bili su veliki izazov za AI startupove. Zato u vijestima uglavnom vidimo projekte s ogromnim financiranjem i podrškom velikih brendova (Facebook, Google, Microsoft, Twitter itd.). No, čini se da sada znamo da ne trebate milijarde dolara da biste uspjeli s generativnim AI projektom.

 

Ukratko, 3 su ključne stvari koje trebate znati da shvatite važnost DeepSeeka:

  • DeepSeek radi sve što i ChatGPT, samo brže i jeftinije
  • DeepSeek dolazi iz Kine, što dovodi u pitanje ideju da je Amerika predvodnik AI inovacija
  • DeepSeek otvara vrata AI startupovima izvan velikih korporacija

 

Usporedba DeepSeek vs. ChatGPT – tko je bolji?

 

Ostati na ChatGPT-u ili se prebaciti na kineski DeepSeek? Po čemu su drugačiji, koji alat je bolji?

Pogledajmo kako se ovi AI alati uspoređuju prema ključnim značajkama. Razumijevanje ovih razlika pomoći će vam da odaberete pravi alat za svoje specifične potrebe.

 

PISANJE

  • ChatGPT je fokusiran na konverzacijski sadržaj pa je više user-friendly. Ljudi ga vole kada trebaju jednostavna objanšnjenja složenih stvari.
  • DeepSeek je pak bolji kada vam treba tehničko pisanje, jer nudi preciznu i formalnu dokumentaciju, što je posebno korisno kad radite dokumentaciju podataka i tehničke specifikacije.

 

PROGRAMIRANJE

  • ChatGPT nudi preciznu pomoć pri kodiranju, s detaljnim objašnjenjima uz kod – pokazao se kao odličan alat za učenje novih tehnologija i programskih jezika.
  • DeepSeek je brži u pisanju koda i modularan je. Developeri npr. koriste DeepSeek za izradu prototipa, a ChatGPT za razumijevanje implementacija.

 

KREATIVNOST I ANALITIKA

  • ChatGPT nudi više različitih rješenja za neku problematiku pa je super kad vam treba širina
  • DeepSeek daje manje rješenja, ali su ona detaljnija, što je super kad trebate razraditi nešto dubinski.

 

UČENJE

  • ChatGPT daje opsežna objašnjenja pa je odličan za učenje novih koncepata.
  • DeepSeek je konkretniji i precizniji, pa je bolji kad trebate brzu provjeru činjenica i informacije. Kako mu je tehnička strana top, ovdje “pobjeđuje” kod učenja o nekim specifičnim metodama

 

CIJENE

  • DeepSeek je besplatan za sve
  • ChatGPT ima besplatnu opciju, ali za napredniju uporabu treba imati pretplatnički model

 

Što sve ovo znači za SEO industriju?

 

1. ChatGPT možda nije budućnost

Puno je tekstova o tome kako je SEO mrtav i kako će se svi preseliti na ChatGPT. Ali to se baš i nije pokazalo točnim. Uostalom, tko kaže da će baš ChatGPT „ubiti“ Google, ako ovaj već mora umrijeti?

ChatGPT je bio prvi poznati brend generativne umjetne inteligencije. U svijetu tražilica danas najpoznatija Google tražilica nastala je dosta godina iza svojih prethodnika (npr. Archie, 1990 i Yahoo 1994. godine).

Koji AI alat će dugoročno postati glavni, to još ne znamo. Već je pomalo gužva. Svi se bore da budu prvi, najbolji, najveći…Perplexity, Claude, Google Gemini…a sad i DeepSeek.

Tko će opstati, tko će biti relevantan, koliko će tržišta uzeti – ništa još nije sigurno.

ChatGPT je trenutno 6x veći od Perplexityja, prema analizi refferal prometa (koliko prometa šalje prema webu) iz studenog 2024. godine koju je radio BrightEdge. Također, promet s tražilica ChatGPT-a (porast od 44%) i Perplexityja (porast od 71%) nastavlja rasti iz mjeseca u mjesec.

 

ChatGPT-nije svaki prompt pretraga!

 

SparkToro barata s podatkom od 4% udjela ChatGPT-a u pretraživanjima, no s ogromnom ogradom u vezi toga podatka: ne mora svaki prompt (naredba) na ChatGPT biti pretraživanje. Uostalom, ni na Googleu četvrtina upita ne završava klikom (zero-click pretrage).

Međutim, Google je i dalje daleko vodeći, s 92,4% prometa koji web stranicama dolazi preko te tražilice. Microsoftov Microsoft Bing bio je  na svega 4,2% u studenom.

To nas dovodi do druge točke…

2. AI bi mogao biti puno raznovrsniji nego što mislimo

Dok je danas Google sinonim za tražilicu, možda će AI industrija biti puno raznovrsnija. Konkurencija među AI platformama je sve intenzivnija.

To je dobra vijest za SEO jer nam daje vremena da shvatimo što se događa i kako oblikovati strategije.

 

3. Dobar stari marketing i dalje je najbitniji

Puno klijenata me pita kako optimizirati za ChatGPT i slične platforme. Odgovor je tu dosta samonametljiv: AI zna ono što smo ga mi naučili. On uči od različitih izvora, ne samo s vaše web stranice.

Ako želite da vas nađu na AI tražilicama, morate biti brend. Postoji korelacija između pozicija na Google SERP-u (stranici s rezultatima pretraga) i rezultata koje nudi AI alat.

 

Ljudi više vole klikati na brendove, jednako i na Googleu i na ChatGPT-u. No dok ste kod Googlea mogli s različitim taktikama preteći i neke velike brendove, na AI alati to zna biti puno teži zadatak.

Imati relevantnu web prisutnost je prvi korak.

ChatGPT vole pouzdane i jake izvore. Tako će i PR tekst i neki izvještaj s konferencije više učiniti za vašu AI rangiranje nego on-site SEO na vašoj web stranici.

Sve što gradi vaš brend – bilo da dajete intervjue ili sponzorirate lokalne događaje – korisno je sve dok se o vašem brendu priča.

Viralni marketing , u smislu stvaranja sadržaja kojeg će drugi prenijeti (npr. istraživanja, analize, inforgrafike itd) je odličan jer vas više ljudi spominje i to šalje dobre signale za brendiranje.

Uglavnom,  osnove SEO-a ostaju iste: ključne riječi, vanjske reference, brendiranje itd.

Ali ne tražite neko instant čarobno rješenje. SEO se svodi na isto – moraju vas naći oni koje želite privući entitet. Nema tajnog recepta!  I da, Google nije mrtav. Ni približno.🚀

 

VEZANO:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci