U ovom tekstu pročitat ćete 10 vrlo konkretnih savjeta kako napisati bolji tekst na svojim landing stranicama, bilo da se radi o naslovnoj stranici i tekstu kojeg kupca dočeka „na prvu“, bilo da se radi o vašim blogovima.
Mnoge stranice koriste svoju naslovnu web stranicu kao izlog neke lijepe trgovine odjećom. Stave jednu veliku fotografiju i napišu neki jednostavan tekst, pritom misleći više na dizajn, nego na funkcionalnost. Ne prodaju lijepe stranice, prodaju one na kojima nam je jasno što prodaju. Copy prodaje, ne dizajn (osim u kategoriji ljepota).
Što možete odmah sad popraviti u vašim tekstovima na webu?
1. Izvucite bitne informacije: Znaju li ljudi na prvu čime se bavite, što prodajete, za koga je proizvod i čemu služi?
Na gornjem vizualu prikazana je stvarna web stranica na kojoj sam izmijenila sve osim slogana „Vaše NOVO omiljeno piće!“
Riječ je o piću koje tek dolazi na tržište, radi se o funkcionalnom napitku sa zdravstvenim benefitima, a opet jedini tekst na čitanom prvom zaslonu jest „Vaše NOVO omiljeno piće!“
Korisnici dođu na web, ne razumiju što vide i pitaju se zašto bi sad isprobavali još jedno piće? Prosjek zadržavanja na ovo stranici jest 14 sekundi (klasika, prosjek zadržavanja općenito na web stranicama je jadnih 15 sekundi). Ljudi dođu i odu. Došli su jer su kliknuli na oglas ili neki link, ali razočarani pronađenim napuste web stranicu.
Prvi zaslon naslovnice (tzv. above the fold) je najvažniji za prenošenje poruke, a potom i onaj odmah iza njega: tri četvrtine korisnika vidi samo taj gornji učitani dio stranice, ne pronađu li tu što misle da žele naći, samo 20% ih scrolla do dna.
Posljednje istraživanje Nielsen Groupe pokazalo je da sadržaj above the fold dobiva daleko najviše pažnje.
Oko 74% korisničkog vremena na stranici dogodilo se u prvom zaslonu i onom odmah ispod, dok 26% korisnika luta ostatkom stranice prema dnu.
Na prikazanom primjeru u prvom zaslonu postoji više prostora da se istakne čemu služi piće:
- uz sam logo: npr. probiotik u boci
- ispod naziva brenda: umjesto sadašnjeg slogana koji ne znači ništa i ne motivira na istraživanje, nego se proizvod hvali samim sobom da je, eto, omiljeno (a nije!). Tu je prvi problem identitet brenda. Njega nema. Postavlja se iz pogrešne pozicije, da je omiljeno. Nije. Osnovna stvar kad izlazimo na tržište jest shvatiti da LJUDI POJMA NEMAJU TKO STE (o ovom podučavam na radionicama Content Marketinga!) i da ih možete privući objašnjenjem, puno prije nego da se hvalite da ste naj, a niste. Tu bih bolje funkcioniralo nešto da privuče publiku poput „Imate li problema s probavom?“ (ako napitak to rješava, onda treba postaviti prvo problem korisnika, a piće je rješenje)
- kroz vizual koji komunicira osobe kojoj je namijenjen, probava u ilustraciji itd.
2. Uklonite riječi viška
Kako napisati tekst da ga svi odmah razumiju?
Skrati priču i prijeđi na osnovno! I kod copyja na naslovnici i kod blogova vrijedi pravilo: manje je više. Maknite sve nepotrebne riječi poput pridjeva. Ne pišete Anu Karenjinu niti esej za maturu, na webu vrijede druga pravila. Informacije trebaju biti jasne i konkretne što je više moguće.
3. Naglasite važne informacije
Važne informacije u tekstovima na blogu naglasite boldom ili drugom bojom kako bi korisnicima naznačili na što da obrate pažnju te im olakšali pregledavanje članka. Da, pregledavanje, ne čitanje. Naime, samo 20% korisnika pročita cijeli tekst.
4. Napišite aktivan naslov
Pasivan način pisanja preuzeli smo iz engleskog jezika gdje on bolje funkcionira nego na hrvatskom. No i na engleskom je glagol ključ komunikacije kada želimo potaknuti ljude da nešto naprave. Naslove oblikujte kao rečenice i stavite glagol.
5. Naslov uobličite u pitanje, listu, vodič itd
Ljudi vole odgovore na pitanja, popise, vodiče i općenito korisne stvari.
Čak i kad napišete samo „Ovo su benefiti za vaše zdravlje“, dakle i kad je jednostavna rečenica, zbog riječi „benefiti“ komunicirate da se tu radi o nekom savjetu, listi i puno je veća šansa da netko klikne na to, nego da samo napišete npr„Najbolji saveznik vašeg zdravlja“.
Benefiti, savjet, razlog, tajna…sve su to tzv. „power riječi“
6. Umetnite odlomke, međunaslove i fotografije
Lakše je čitati kad oko može lakše pratiti tekst dok scrolla. Pišete li blogove, pišite ih dugačke, a veliki tekst „razbijte“ odlomcima, međunaslovima i fotografijama.
7. Obratite se čitatelju AKTIVNO
Bilo da pišete copy za naslovnicu, bilo da pišete tekst za gumb ili tekst, optimalno je ako možete spomenuti korisnika kojem se obraćate. Nemojte spominjati sebe. Nije bitno što vi znate raditi, nego što korisnik dobiva od vas.
„Nauči content marketing i zaradi novac“ obraća se korisniku dok „Najbolji tim za content marketing! “ ne komunicira korisniku da mu možete riješiti problem s tim što nudite.
Osim što smo se u prvoj rečenici obratili korisniku, bili smo aktivni. Pasivna poruka “Najbolji tim za xy” nas ne potiče na klikanje.
8. Izmijenite ovo: Usluge “Što radimo?“
Bit komunikacije jest da pomognemo čitatelju u rješavanju njegovog problema.
Korisnik se prepoznaje lakše u problemu nego u rješenju.
„Što radimo“ nije motivirajuće za klikanje*
„Kako vam možemo pomoći“ je puno bolje.
“Vaši problemi” i “Što vas muči?” još bolje.
Zapamtimo: Lakše se možemo prepoznati u onom što trebamo (problemu), nego u što nudite (rješenju). Obratite se korisniku!
9. Imenujte KONKRETNO kategorije na web stranici
Mnogi klijenti s kojima radim ili imaju opće nazive kategorija koja im uopće ne služe biznisu ili pak žele biti otkačeni pa sami stave neku čudnu kategoriju koji ne razumije ni korisnik koji dođe na web, a ni Google.
Nemate li puno usluga koje nudite (mali ste biznis kao ja), zašto biste stavili neku općenitu kategoriju „naše usluge“, kad možete jasnije istaknuti točno čime se bavite?
10. Stare tekstove ažurirajte i stavite u naslov tekuću godinu
I čitatelji i Google vole ažurirani sadržaj, posebice kad se radi o financijama, pravu, putovanjima, tehnologiji, itd.
Stari tekstovi koji su ranije donosili promet, a više to ne rade trebaju malo vašeg vremena da ih ponovo uredite tako da ponovo budu relevantni. Kome se čita nešto što je vrijedilo 2016. godine? Pročitajte tu kako ažurirati stari sadržaj: Povećajte web konverzije: Napravite content audit i ažurirajte stari sadržaj!
Prije izmjena pročitate i ove tekstove jer će vam to pomoći prilikom pisanja:
25 Call-to-Action fraza s kojima ćete potaknuti konverzije na vašem webu!
Najnoviji članci
15 načina kako se najbolje reklamirati u 2025. godini
Otvoriti ste neki biznis i pitatet se kako se najbolje reklamirati, posebice besplatno? Imam za vas 15 isprobanih prijedloga.
06 studenoga, 2024Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024