Ne želite da AI chatbotovi vježbaju na vašem sadržaju? Blokirajte im pristup
Ukoliko ne želite da AI modeli poput ChatGPT-a ili Googleovog Barda koristi sadržaj na vašoj web stranici kako bi trenirali i usavršavali umjetnu inteligenciju, postoji jednostavan način na koji to možete spriječiti.
Nakon što smo otkrili kako možete blokirati ChatGPT da pristupa vašem web sadržaju, od sada možete zabraniti pristup i Googleovim AI API-ijima poput Barda i Vertexa te svih ostalih budućih AI proizvoda.
Google je upravo najavio novi Googlebot, novi crawler imena Google-Extended, kojeg možete koristiti za kontrolu želite li omogućiti pristup botovima da poboljšaju Bard i Vertex, AI generativne API-je.

Jednostavno ćete ga implementirati u robots.txt file i tako onemogućiti da se Bard vježba na vašem sadržaju, odnosno da koristi vaš sadržaj za plasiranje odgovora korisnicima.
Google neće crawlati iz Google-Extendeda, ali će i dalje normalno crawlati iz „običnog“ Googlebota i ostalih botova.
Drugim riječima, Google –Extended će reći Googleu da ne koristi sadržaj vaše web stranice za učenje Barda ili drugih Googleovi AI projekata, no to neće utjecati na crawlanje i indeksiranje vašeg sadržaja za tražilicu.
Želite li onemogućiti i da Bing ne koristi sadržaj na vašim stranicama, i to je od nedavno moguće napraviti uz NOCACHE i NOARCHIVE tagove.
<meta name=”robots” content=”noarchive”>
ili
<meta name=”robots” content=”nocache”>
više informacija pročitajte na Bingovim stranicama podrške.
Najnoviji članci
Istraživanje: ChatGPT konverzije i dalje 13% manje nego s Googlea
AI platforme šalju sve više prometa web shopovima, ali konverzije preko ChatGPT-a manje su nego s Google i affiliate webova.
27 listopada, 2025Schema markup: Strukturirani podaci povećavaju vidljivost na Googleu!
Ako imate web stranicu - bilo da ste webshop, poliklinika, restoran ili hotel- sigurno želite da se izdvojite u Google rezultatima. No konkurencija je jaka, a pored mnogo sličnih naslova na Googleovim rezultatima pretrage, trebate se nekako izdvojiti. Tu
02 listopada, 2025Schema i AI Overviews: Pomažu li strukturirani podaci da budete vidljivi u AI odgovorima?
Želite da vaša stranica završi u Googleovim AI odgovorima? Implementirajte kvalitetan schema markup da si povećate šansu i za AI Overviews i za klasične organske rezultate.
30 rujna, 2025


