Digitalni marketing savjeti

Digitalni marketing 2024. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve

Što možete napraviti na digitalnim kanalima ako ste mikro ili mali poduzetnik da si povećate vidljivost ili pak smanjite rizik od propadanja u 2024 godini? Imati Facebook i Instagram stranicu nije strategija digitalnog marketinga. Biti prisutan na društvenim mrežama nije dovoljno za većinu biznisa  jer dolaze nove tehnologije, nove generacije korisnika i mnogo toga što je funkcioniralo prije 10 godina danas više nema smisla raditi.

Mislite da je digitalni marketing skup?

Ako ste mali poduzetnik, velika je šansa da nakon što svakog mjeseca isplatite plaće i platite račune, u blagajni ostane dovoljno budžeta da vam osigura neku sigurnost za idući mjesec koji ne mislite trošiti na marketing. Marketing za mnoge male poduzetnike nije nešto što smatraju nužnim, on se gleda kao trošak, ne kao investicija. Mislimo da je marketing je skup, da su agencije skupe, a povrat uloženog nemjerljiv. Najskuplje je da nitko ne zna za vas.

Čovjek koji se prestane reklamirati kako bi uštedio novac je poput čovjeka koji je zaustavio sat kako bi uštedio vrijeme. – Henry Ford.

Jedan od petero mikro i malih poduzetnika ne služi se digitalnim marketingom, a on je s koronom i 2020. godinom dobio još više na važnosti. Tko je u doba pandemije bio online, zarađivao je. Tko se pripremio za online prije dolaska pandemije, zarađivao je još više. Jer vidljivost na onlineu nije lako dobiti. Barem ne onu za koju moraš svakodnevno plaćati oglase.

Bolja taktike jest da se  okrenete privlačenju i zadržavanju korisnika putem sadržaja, SEO-a i email marketinga.

Sad je vrijeme i da pročitate članak: Što je učinkovitije u marketingu: Oglasi ili SEO?

Svaki mjesec u Hrvatskoj osnuje se 300-ak tvrtki i 200-ak obrta. Prema podacima iz 2019. godine u Hrvatskoj je bilo ukupno 136.260 poduzetnika, od čega čak 122.403 njih spada pod mikro poduzetnike. Mnogi od njih će propasti.

Velik broj malih poduzetnika nema web stranicu ili je nije ažuriralo posljednjih pet godina. Još veći broj poduzetnika ne analizira promet prema web stranici, niti znaju što im konkretno donosi dobit, ne radi nikakvu aktivnu promociju niti ulaže u content marketing.

Ako i rade neku vrstu digitalnom marketinga, obično se radi o objavljivanju sadržaja na Facebooku i Instagramu, uglavnom onako usput.

Umjesto da vrijeme trošite na objavljivanje na Facebook stranicama, gdje je prosječna interakcija po objavi 0,065% broja followera, fokusirajte se na online aktivnosti koje vam mogu brže i lakše donijeti rezultate.

facebook stranica meme

 

Strategija digitalnog marketinga radi se svake godine, a evo što nam donosi 2024. godina po pitanju digitala. Ima nešto novosti, a ostale su i neke “stare” stvari koje je možda potrebno osvježiti:

 

1. Nastavak rasta AI-a

ChatGPT obilježio je kraj 2022. godine, a onda je priča o AI-u tijekom 2023. godine  krenula u različitim smjerovima – od stvaranja vizuala pa do njegovog uklapanja u iskustvo pretraživanja kroz Googleov Bard i Bingovu suradnju s OpenAI-em.

Možete iskoristiti ChatGPT za ideje oko izrade sadržaja za društvene mreže, oko pisanja naslova za newslettere, oglašivačke kampanje, slaganja koncepta za video ili neki tekst, dok neke druge platforme nude pomoć oko izrade samih videa ili vizuala. najpopularniji je možda MidJourney. Ako još niste isprobali kako funkcionira tj što dobijete kad želite da vam AI izradi vizual na osnovnu onog što ste tekstualno napisali, možete isprobati i besplatno.

2. TikTok SEO

Kako je TikTok postao glavna tražilica za sve mlađe od 21. godinu, a i Gen Z jednako koristi Google i TikTok za pretraživanje, nimalo ne čudi najava da ova dva velikana kreću u suradnju. Google ulazi u stratešku suradnju s TikTokom pa će tako i TikTok sve više biti prisutan među rezultatima pretrage na Googleu, dok će sama društvena mreža navodno uvesti neke promjene u vezi pretraživanja te je sve veći naglasak da opisi TikTok videa budu SEO optimizirani.

3. Društvene mreže na Googleu

Među rezultatima pretraga Google će prikazivati broj followera nekog brenda na društvenim medijima te je bitno ostati konzistentan i graditi vidljivost i na društvenim kanalima jer je to još jedan način da Google potvrdi nečiji autoritet, odnosno snagu. Budite aktivni na društvenim mrežama i radite na povećanju vidljivost.

4. E-E-A-T  ili Tko to piše sadržaj?

Faktor E-E-A-T već je niz godina bitan za zdravstveni, financijski i pravni sektor jer Google primarno daje vidljivost provjerenim izvorima. No ovaj faktor mogao bi biti od velike važnosti i za druge industrije jer će Google u doba navale AI contenta, kao dio nove search strategije veliku pažnju davati autentičnosti, iskustvu i stručnosti autora tekstova na nekoj web stranici.  Stoga je jako bitno da na svojim stranicama imate navedene autore sadržaja, a  optimalno i njihove biografije.

5. Rast  influencer marketinga

Iako su influenceri mnogima već dosadili pa se mnogo pričalo o njima kao balonu koji će se raspuknuti i nestati, činjenica jest da influenceri mogu nekom brendu ili proizvodu brzo i za relativno malen budžet podignuti vidljivost i samu prodaju.

Kako su influenceri tzv. „glas naroda“ i kako oni stvaraju famozan user-generated sadržaj prema krajnjim kupcima, malo je vjerojatno da će tvrtke odustati od takve vrste reklame prema svojim ciljanim skupinama. No nisu svi influenceri dobri.

  • Angažirajte mikro influenceremikro influenceri

Veliki influenceri koji svakodnevno reklamiraju više proizvoda sve više gube na relevantnosti jer korisnici gube povjerenje da je to što oni reklamiraju doista i žive. Ljudi više vjeruju ljudima s manjim brojem followera.

Micro influenceri koštaju manje, a često se potrude više nego što to tražite od njih i povezaniji su sa svojom bazom sljedbenika te imaju užu ciljanu skupinu. Prije angažmana influencera provjerite kolika im je interakcija po objavi (10% je ono što tražite).

6 načina na koji influencer marketing utječe na SEO

Učinak influencera možete mjeriti na više načina, a između ostalih to su:

  • dajte im svakom poseban link i mjerite u Google Analyticsu preko kojeg linka dolaze posjetitelji i kupuju /pretplate se na newsletter/što god je vaš cilj
  • dajte im poseban kod ako imate webshop te mjerite koliko je puta neki kod iskorišten

 

6. Rast video oglašavanja

Video sadržaj raste već godinama, a video oglašavanje moglo bi u 2024. godini eksplodirati. Video oglasi imaju puno snažniji učinak od drugih oblika oglašavanja, plus društvene platforme kao što su Instagram, Facebook i  TikTok intenzivno guraju korištenje video formata u oglašavanju.

 

  • Video sadržaj (titlovan)

kako titlovati video

Video sadržaj je općenito iznimno koristan za dohvaćanje korisnika:

  •  bitan je da ga imate na web stranici radi poboljšanja SEO rezultata kroz tzv. VIDEO SEO
  •  Youtube video sadržaj ubrzat će vaše šanse da vas netko pronađe i na Googleu i na YouTubeu.
  • Ako ste na Instagramu, radite puno storija i budite korisni. Radite i reelse jer oni imaju i 500% veći doseg od fotografija
  • Nemojte ignorirati TikTok jer tamo je većina mladih.

 

Titlovani video sadržaj više se gleda nego onaj bez titlova. Jer ljudi konzumiraju sadržaj na mnogim mjestima gdje ne žele ili ne mogu imati upaljen zvuk i jer ljudi možda ne govore vaš jezik!

Umjesto da se samo čuje vaš glas, titlujte ono što pričate kako bi vas veći broj ljudi “slušao.”

Navest ću vam primjer jedne savjetnice za spavanje beba čiji su titlovani instagram storiji doveli do toga da je morala proširiti posao zbog potražnje, a konkurencija joj je velika. Ono što je ona radila za razliku od drugih jest postavljala instagram storije s titlovima kako bi mame i tate mogli konzumirati sadržaj bez bojazni da će se dijete probuditi! I ja sam radije gledala taj sadržaj nego nekih drugih savjetnica, samo zato jer nisam morala upaliti zvuk. Na kraju sam postala njezina klijentica.

A mnogo je situacija gdje nam ne odgovara da pojačamo zvuk, od čekaonica kod doktora pa do autobusnih stanica.

Za titlovanje isprobajte neki od programa za postavljanje titlova!

 

7. SEO optimizacija web stranica

Čak 70-80% ljudi traži informacije online prije nego što posjeti trgovinu ili napravi kupnju.  Mogu li vas naći na Google tražilici?

Gradite business na svom webu, ne na tuđoj stranici.  Facebook stranica nije vaša, samo ste je privremeno dobili na korištenje. Vlasnik je Facebook. I u bilo kojem trenutku može promijeniti uvjete “najma”, što često i radi. Pisala sam već ranije o  ovom u članku Gdje graditi online posao: Web stranice vs. Facebook?

 

SEO meme

 

 

Izrada web stranice koja je SEO-friendly nije tako jednostavna kao što se čini. SEo je puno više od brzine učitavanja stranice ili instalacije Yoast SEO plugina.

Trebate li nekog za izradu izvrsnih web stranica, preporuka ide za Kioskstudio.net

Trebate li nekog za SEO optimizaciju web stranice (povećanje vidljivosti na Google searchu), copywriting i content marketing, javite se.

 

8. Mobilno iskustvo

Koju god digitalnu aktivnost radili, fokusirajte se na mobilno iskustvo korisnika. Zašto? Jer se preko 75% svih online aktivnost danas odvija putem mobitela. Responzivan dizajn danas je obavezan.

Optimizacija mobilnog iskustva posebice je važna za sve koji imaju web stranice.

Googleov mobile-first index  prednost pri odluci koga rangirati za neki pojam daje mobilnoj stranici. Pri tome je bitno da stranica zadovolji različite faktore i da prođe Googleov Core Web Vitals test, a on mjeri korisničko iskustvo kroz tri metrike: koliko se brzo stranica učitava, koliko je sadržaj stabilan i koliko vremena prođe otkad vi nešto kliknete do realizacije.

Primjer testa koji mjeri tehničku kvalitetu stranice:

primjer google core web vitals test

 

Pročitajte Kako optimizirati svoju web stranicu?

 

9. Stvaranje sadržaja- redovito i na različitim platformama

Sadržaj nisu samo tekstovi. Sadržaj su i vaše fotografije, ali i videa. I na web stranici i na društvenim mrežama i tko zna gdje online da ga plasirate.

Da bi vaša web stranica postala relevantna i da biste postali autoritet za neku temu, nije dovoljno da napišete 6 blog postova za launch stranice i više nikad ništa.

Nije dovoljno ni da redovito pišete kratke i zabavne članke. SEO članci  koji su ažurirani i relevatni te odgovaraju na pitanja korisnika donijet će vam dugoročno puno više prometa i čitanja od onih nekoliko fora članaka.

Redovito pišite. Pod redovito mislim najmanje 1x tjedno dok ne dobijete toliko posla da možete pisati 1x mjesečno. Osim pisanja novih, ažurirajte svoje stare tekstove s novim informacijama.

Korisnici ne žele čitati članke iz 2017. godine. Svježe i relevantne informacije utjecat će na bolje korisničko iskustvo, ali i na Googleov algoritam koji preferira korisnicima ponuditi konkretne, korisne i svježe informacije u rezultatima pretrage.

Osim toga, tako najlakše možete pomoći korisnicima da shvate kako im upravo vi, tj vaš proizvod ili usluga mogu riješiti određeni problem. Korisnici na Googleu ne traže reklame, traže odgovore na svoja pitanja. A odgovori su sadržaj.

 

 

Koliko sadržaja treba pisati za web? Puno!

Pisanje sadržaja je korisno jer:

  • nudite korisnicima objašnjenje čemu služi vaš proizvod ili usluga (korisno za vas jer ako ljudi razumiju čemu služi to što vi nudite, lakše postaju kupci)
  • nudite korisnicima objašnjenje ili rješenje nekog problema (korisno za njih, ali i za vaše brendiranje)
  • Google voli stranice koje su sadržajne i lakše razumije  o čemu se radi
  • korisnici ne vole reklame, guglaju jer žele nešto shvatiti ili doznati te više klikću na blogove od oglasa

 

I nije svako pisanje jednako dobro. Želite li izvući maksimum iz napisanog, pišite na SEO način, ne “kreativno.”

Jako je bitno naučiti kako pisati naslove i kako pisati blogove koji će završiti među Google rezultatima kad netko to potraži.

Na svojim radionicama polaznike učim baš to:  kako stvoriti sadržaj kojeg će drugi htjeti pročitati, a Google indeksirati.

 

 

10. Lokalna vidljivost!

Ne zaboravite otvoriti besplatni profil na Google Business, posebice ako imate fizičku trgovinu.

Gotovo 50% svih pretraga na Googleu danas vezano je uz lokacije (izvor: Hubspot), dok 88% kupaca koji nešto lokalno traže na svojim pametnim telefonima nazovu ili posjete trgovinu unutar 24 sata (izvor: Nectafy). Novost s kraja 2023. godine jest da sada možete na Google profil dodati i linkove na svoje društvene mreže.

 

recenzije su bitnePROČITAJTE: Što je Google Business i kako ga otvoriti?

 

 

11. Recenzije

Poradite na recenzijama i na svojoj web stranici i na Google Business profilu, ali isto tako uložite i u recenzije blogera i influencera jer ljudi više vjeruju drugim ljudima nego vama kao brendu. Osim toga, Google uvodi Perspectives u rezultate pretraga, a one se oslanjaju na tuđe recenzije!

Kako biste motivirali ljude na kupnju onog što nudite, potrudite se istaknuti recenzije na vašoj web stranici. To posebice važi za stranice koje imaju webshop s nizom različitih proizvoda: neka uz svaki proizvod stoje recenzije jer one izrazito utječu na povećanje kupnje. Korisnici žele objektivne dokaze da vaša ponuda valja, a to im recenzije govore.

 

recenzije

Odgovaranje na javne recenzije na servisima kao što su Google Business, Tripadvisor, Facebook itd. pokazuje da brinete o poslu.

Osim toga, kvalitetan odgovor na negativnu recenziju može u potpunosti promijeniti percepciju tog komentara korisnika.

Nemojte samo dozvoliti da drugi vode online razgovore o vama, a da vi u njima ne sudjelujete. Nemate li dovoljno recenzija (jer ste na početku), zamolite vaše klijente da napišu pokoju dobru riječ o vama.

 

Pročitajte: Kako odgovoriti na negativan komentar ili recenziju?

 

12. Nastavak rasta LinkedIna!

Ako prodajete B2B, međunarodno ili ste pak mali poduzetnik okrenut poslovnoj zajednici, ignoriranje LinkedIna moglo bi vas koštati propuštanja prilika.

Društvene mreže, pa tako i LinkedIn, su mjesta gdje se idemo zabaviti i opustiti, ne primarno kupovati. Stoga je bitno da u svom nastupu na Facebooku, Instagramu ili LinkedInu ne budete agresivni i dosadni s nizom ponuda, već da kroz sadržaj pokušate postati autoritet stručnosti oko neke teme, povezati se drugim ljudima i indirektno stvoriti želju i motiv da netko nešto od vas kupi.

Tvrtke mogu dosta profitirati ako se zaposlenici angažiraju na društvenim mrežama jer korisnici vole čuti informacije od ljudi, ne od tvrtke. Stoga razmislite o aktivaciji barem dijela zaposlenika na LinkedInu, odnosno aktivirajte se sami ako ste mikro poduzetnik i vlasnik.

 

Linkedin profil primjer

Nikad nije bilo lakše doći do prvih ili novih klijenata nego u doba društvenih mreža. Nemate li neki “vizualni brend” kojeg ćete gurati putem influencera na Instagramu ili pak ne prodajete apartmane i kreme u Facebook grupama,  LinkedIn je najbolja mreža gdje se možete predstaviti i postati prepoznatljivi!

 

 

📢 Prijavi se za LinkedIn savjetovanje i napravi profil koji će ti dovesti klijente.

 

13. FB stranice, FB grupe!

Ako ste na Facebooku i želite privući one koji su tamo još aktivni, družite se u grupama. Facebook stranice imaju izrazito nizak organski doseg i slabe interakcije s korisnicima ako ne platite oglas, dok objave u grupama imaju između 10 i 30% organskog dosega putem News Feeda.

facebook grupa primjer

 

Možete otvoriti svoju grupu, možete biti aktivni korisnici u nekim drugim grupama i tako dobiti na vidljivosti.

Primjerice, Facebook grupa Kuće za odmor i apartmani (Gorski Kotar i Lika) imala je u 2022. godini 35.000 korisnika, a u siječnju 2023. narasla je na 67.000 korisnika! Vlasnici kuća svakodnevno objavljuju svoje ponude tamo gdje su njihovi korisnici koje baš to zanima, umjesto da troše na različite vrste oglašavanja. Stvorite svoju zajednicu ili se uključite u postojeću!

Kako reklamirati Facebook Grupu? + odabir optimalnog naziva!

Jedna grupa o paušalnim obrtnicima okupljala je u 2022. godini 16.000 korisnika, a u siječnju 2023. narasla je na 24.900 korisnika, a krajem studenog brojka je već bila iznad 30.000. Trideset tisuća ljudi više-manje je svakodnevno aktivno i traže savjete, primarno financijske prirode, kojima odgovara jedna vlasnica računovodstvenog servisa. To je izvrsna nenametljiva vrsta marketinga svojih usluga – pomažući drugima pokazujete što znate raditi. Kad netko zatreba računovodstveni servis, možda će angažirati upravo tvrtku čija je vlasnica jako aktivna među korisnicima.

Princip reciprociteta govori nam da kad nam netko pomogne i napravi uslugu, mi osjećamo potrebu vratiti taj “dug”. Zato ćemo se uvijek sjetiti onih koji su nam pomogli i prije njih angažirati kad nam zatrebaju njihove usluge.

 

 

14. Email marketing

Ne gradite samo bazu followera na društvenim mrežama, radite bazu pretplatnika na newsletter. Zašto? Jer je ROI je nevjerojatan!

Ako imate 1000 ili 10.000 ljudi kojima redovito možete poslati informaciju o novim proizvodima ili akcijama, a koji su na to dobrovoljno pristali, olakšat ćete si povrat kupaca. Naime, tipična email marketing kampanja generira 42 kune za svaku potrošenu kunu!

Da biste nekog naveli da vam ostavi svoj podatak u obliku emaila, morate mu dati jasan benefit. Često je za to dovoljan popust pri prvoj kupnji ili neki drugi oblik usluge s vaše strane, npr. im ponudite kvalitetan sadržaj u obliku ebooka ili pdf-a, da budu članovi nekog vašeg kluba ili loyalty programa.

Pretplatnici su vaša stalna publika, i to publika koja vam je jasno dala pristanak da želi od vas primati informacije. Nemojte to zloupotrebljavati i slati im previše newslettera.

Naučite kako lakše nagovoriti korisnike da kliknu i pretplate se: 25 Call-to-Action fraza s kojima ćete potaknuti konverzije na vašem webu!

 

Zanima li vas stvaranje sadržaja, upišite edukaciju CONTENT MARKETING.

Ako vas zanima SEO optimizacija web stranica i sadržaja na njoj, upišite edukaciju SEO PISANJE ZA WEB.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci