Informacija na internetu sve je više i sve je teže detektirati koja je informacija točna, relevantna i stručna. Googleovi E-E-A-T i YMYL rade red u tom kaosu.
U ovom blogu doznajte:
- Što je E-E-A-T faktor
- Kad je E-A-T postao E-E-A-T
- Što je YMYL
- Za koje je niše bitan E-E-A-T YMYL faktor
- Primjeri sadržaja koji ne zadovoljavaju E-E-A-T
- Kako možete poraditi na E-E-A-T faktoru svoje stranice
Što je E-E-A-T?
E-E-A-T je termin kojeg je osmislio Google za označavanje visokokvalitetnog stručnog sadržaja kojem se može vjerovati. Zapravo, sve do sredine prosinca 2022. godine zvao se E-A-T, ali je Google s ažuriranjem svog search algoritma dodao još jednu stavku. Tako je Expertise, Authoritativeness i Trustworthiness dobio još i Experience.
E-A-T postoji još od 2014. godine kad se dogodio veliki „Medicinski update“ te se spominje u Googleovim smjernicama Search Quality Rater Guidelines (SQRG).
Obzirom na veliku pojavu kojekakvih lažnih stručnjaka koji su iskoristili SEO da bi prodali svoje proizvode i usluge potrebitima i naivnima, Google je uveo E-A-T i YMYL kako bi dao prednost provjerenim i stručnim izvorima. Krajem 2022. godine pustili su novi Helpful Content Update te su dodali kao još jedan faktor ocjene stručnosti sadržaja i iskustvo, odnosno experience, a 2023. godina bila je zaista prijelomna za rast SEO prometa onih stranica koji su zadovoljili ovaj faktor. Više o tome pročitajte na Googleovom blogu.
Google E-E-A-T zahtijeva izrazito visoke standarde određenih web stranica u onim nišama koje mogu bitno utjecati na život čovjeka. To su stranice koje spadaju pod YMYL stranice.
Što je YMYL?
YMYL je kratica za „Your Money or Your Life“ (vaš novac ili zdravlje), a odnosi se na sve stranice koje „potencijalno imaju utjecaj na čovjekovu sreću, zdravlje, financijsku stabilnost i sigurnost“.
Koje niše spadaju pod YMYL?
- zdravlje i sigurnost.
- vlada, civilne udruge i zakonodavstvo.
- financije.
- velike kupnje (npr. kuće)
- društveni entiteti
U pravilu, uglavnom se radi o onim stvarima koje mogu bitno utjecati na nečiji život pa rezultati moraju zadovoljiti E-E-A-T faktor, koji zahtijeva iskustvo, stručnost, autoritet i povjerenje.
Ako ste u zdravstvenoj industriji, pročitajte Vodič kroz SEO marketing u zdravstvu
Što je točno E- E-A-T?
E-E-A-T ili Double E-A-T je kratica za experience, expertise, authority, and trustworthiness.
Experience
Experience ili iskustvo odnosi se na to koliko autori sadržaja imaju iskustvo iz prve ruke o temama koje pišu. Danas mnogi pišu različite vrste sadržaja koje su jako tražene i popularne, no nemaju osobnog iskustva te time ne zadovoljavaju ovaj Googleov element pri ocjenjivanju kvalitete sadržaja.
Expertise
Expertise ili ekspertiza je iskustvo i znanje koje posjeduje autor ili web stranica o određenoj temi. To se dokazuje diplomama, akreditacijama ili radnim iskustvom koje stoji na stranici uz ime autora.
Authoritativeness
Authoritativeness ili autoritet o tome koliko industrija spominje web stranicu kao relevantan izvor.
Trustworthiness /Trust
Trustworthiness ili povjerenje se zasniva na sigurnosnim postavkama, certifikatima i korisničkoj podršci dostupnoj korisnicima putem web stranice. ovo je ujedno i najbitniji element u E-E-A-T–u. “Stranice kojima ne možete vjerovati imaju nizak E-E-A-T bez obzira koliko se činili puni iskustva, stručni i autoritetima,” objasnili su iz Googlea.
Primjeri nekvalitetnog sadržaja koji ne zadovoljavaju E-E-A-T kriterije:
- Autor sadržaja nema potrebno iskustvo. Npr. piše recenzije nečega što nije sam probao, bilo da se radi o kremi, pluginu ili pak restoranu
- Autor sadržaja nema potrebnu stručnost. Npr. piše o financijskoj pismenosti, a sam nema iskustva u financijskom sektoru
- Stranica ili autor sadržaja nisu autoritet, odnosno nisu netko kome se može vjerovati o temi stranice. Npr. da ja kao SEO stručnjak pišem o prijavi poreza za paušaliste.
- Stranica nije sigurna. Npr. stranica webshopa nema dovoljno informacija o korisničkoj podršci.
Je li E-E-A-T ranking faktor?
E-E-A-T per se nije ranking faktor. Više se radi o konceptu mjerenja kvalitete sadržaja. Jako je puno sadržaja online i ponekad je teško detektirati što je koristan sadržaj, a što ne. Stoga su se krajem 2022, ali i u rujnu 2023. godine. dogodila dva Helpful Content updatea Googleovog algoritma koji su bili dodatno usmjereni na promicanje korisnog sadržaja.
Zbog ovih ažuriranja algoritma, Google je i dalje ostao mjesto gdje možete pronaći najrelevantnije podatke online, ako naravno ne računamo stručne i zatvorene izvore rezervirane za profesionalce iz različitih polja.
Ovo je, naravno, bitno u kontekstu novih trendova pretraživanja mladih koji sve više koriste TikTok i Instagram za pretrage, no istraživanje je pokazalo kako 20% TOP video sadržaja na TikToku sadrži netočne informacije.
Zašto je E-E-A-T bitan za SEO?
Google želi korisnicima pružiti najrelevantniji i najtočniji rezultat u trenutku njihove pretrage. Dok je ranije sadržaj bio kaotično posložen zbog različitih black hat taktika pa ste morali dugo tražiti zaista koristan i stručan sadržaj, Google je s E-E-A-T-om i posljednjim ažuriranjem algoritma uveo reda.
Sada ćete za većinu pretraga na temu zdravlja, financija i prava vidjeti prvo rezultate za stranice sveučilišta, ministarstva, stručnih udruga i medicinskih ustanova.
Googleu je bitno sljedeće:
- Koja je namjera pretrage korisnika, što želi nači?
- Hoće li iskustvo biti dobro?
- Je li sadržaj kojeg je pronašao koristan?
Jesu li ocjene bitne za sve vrste web stranica?
Google je uveo razlikovanje o kojoj vrsti web stranice se radi. Neke od tih razlika su:
- Je li stranica poslovna ili hobistička
- Postoje li na stranici financijske transakcije ili zahtijevi za plaćanjem
- Podržavaju li stranicu volonteri ili stručnjaci
Različite vrste stranica imaju i različita očekivanja kvalitete.
Google je napomenuo da, iako su oglasi nužni na većini stranica kako bi mogli zarađivati, “način na koji oglase utječu na korisničko iskustvo” utječe na kvalitetu web stranice. Dakle, bez previše bannera molim, posebno onih preklapajućih.
Kako možete poboljšati E-E-A-T svoje web stranice?
Želite li da vas Google i korisnici vide kao stručan, povjerljiv i relevantan izvor informacija, ovo su neke stvari na kojima možete poraditi:
- Radite na dobivanju kvalitetnih backlinkova
Backlinkovi su oni linkovi koji vode korisnike s druge stranice na vašu, a u Google svijetu se takav link smatra preporukom.
Kako raditi Link building: Najvažnija SEO taktika nakon sadržaja
Svi mi preporučujemo ljude i tvrtke koji su nam dobri po nečem, a na internetu to najčešće pokazuje linkajući na relevantan izvor.
- Redovito ažurirajte sadržaj svježim podacima
Izrazito je važno redovito pregledavati sadržaj na web stranicama te ga ažurirati s novim i relevantnim podacima.
FRIŠKI SADRŽAJ: Ima li novi i ažurirani sadržaj utjecaj na SEO?
Zašto je bitno ažuriranje?
Zamislite da čitate stari stručan blog o SEO pravilima i to idete primijeniti za svoj web… Rezultat ne bi bio dobar jer su se SEO pravila unazad 15 godina znatno izmijenila. Iz tog razloga bi web stranica s gomilom sadržaja o SEO-u koja nema sadržaj svježijeg datuma danas bio potpuno beskorisna.
- Pokažite recenzije i iskustva
Kako biste izgradili povjerenje, na web stranici istaknite recenzije, iskustva i studije slučajeva. To vam daje kredibilitet iz usta drugih.
- Surađujte sa stručnjacima
Imate li web stranicu koja se bavi određenom tematikom, npr. poduzetništvom, pozovite stručnjake da stvaraju sadržaj za vas ili napravite intervjue s njima.
- Pokažite stručnost autora
Biografije autora dobar su pokazatelj stručnosti i znanja, posebice kad se radi o profesijama za koji vam je potreban fakultet i specijalizacija. Ako se netko predstavlja kao doktor, navedite autorovo školovanje, kao i nagrade i priznanja.
- Prikažite vidljivo informacije o kontaktu i korisničkoj podršci
Da biste zadobili povjerenje, posebice ako imate web trgovinu, istaknite informacije o kontaktu i korisničkoj podršci, kao i FAQ, kako biste pokazali da ste valjan biznis i da će kupci imati potrebnu podršku ako zatreba.
Najnoviji članci
Ovo je 15 najboljih SEO Chrome ekstenzija koje će vam olakšati posao
SEO ekstenzija dodaje funkcionalnost browseru. Može se instalirati na brojne web preglednike, no najviše ih ipak ima za Googleov Chrome.
28 kolovoza, 2024Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?
Kako se najlakše pozicionirati među rezultatima na Googleu? Putem long tail riječi koje imaju mali volumen, ali donose konverzije!
18 lipnja, 2024Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima
Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam dogodio se krajem svibnja te je dosta uznemirio SEO zajednicu.
30 svibnja, 2024