‘Topic Authority’ je sustav rangiranja koji korisnicima nudi relevantan i stručan sadržaj, pritom gurajući lokalne izdavače i originalan sadržaj. I to ima smisla.
Kad pretražujete Google u potrazi za nekim zdravstvenim odgovorom, na što više volite kliknuti: link na stručne portale gdje članke pišu doktori i ostali povezani stručnjaci ili na blog na nekom news portalu na kojem niste sigurni tko ga je napisao?
Autoritet teme (tzv. Topic authority) bitan je SEO ranking faktor kojeg nemojte zanemariti, neovisno o tome imate li nišnu web stranicu ili pak veliki news portal.
- Googleov sustav daje prednost lokalnim i regionalnim web stranicama koje izvještavaju o nekoj temi pred stranim medijima
- Web stranice koje široko, detaljno i stručno pokrivaju određenu temu imaju bolje šanse da se visoko rangiraju od web stranica koje svaštare
Jedna od zanimljivih tema u SEO industriji jest koga Google „više voli“ gurati na rezultatima pretragu na svojoj tražilici?
- Voli li Google više lokalne domene ili .com domene?
- Voli li više velike i jake domene koje svaštare ili pak manje, ali stručne domene?
- Voli li web stranice koje objavljuju jako puno sadržaja ili one koje se fokusiraju na manje objava, ali su kvalitetnijeg sadržaja?
Kada nešto pretražujete, Google se trudi ponuditi vam optimalne rezultate. Stoga je logično da za lokalne vijesti gura lokalne web stranice, kao i da za stručne sadržaje gura specijalizirane web stranice.
Stoga je bitno da ne svaštarite ako imate web stranicu koja se pozicionira ili želi pozicionirati u određenoj industriji. Želite postati autoritet za neku temu. Ponekad je teško odoljeti određenoj vrućoj temi o kojoj svi pričaju, no razmislite je li ta tema doista relevantna za vaše poslovanje?
Na svom blogu objavljujem stvari koje su vezane za digitalni marketing, a najviše one koje su vezane za SEO, sadržaj i LinkedIn. Obzirom da ne mogu dnevno objavljivati po 4 ili 20 članaka, bitno mi je da se fokusiram na ono za što želim brendirati svoj biznis ili sebe. Kao i mnogi, i ja imam mišljenje o puno različitih stvari te osjećam potrebu progovoriti (napisati nešto) o nečemu to me muči. No to neću objaviti na svom blogu, već ću potražiti druga web mjesta gdje se mogu izraziti.
Autoritet nad određenom temom je dosta bitan SEO faktor. Nerijetko kad nešto tražimo na Googleu, naiđemo na gomilu loših informacija. Nekad su te informacije površne, često prevedene, zastarjele ili nepotpisane, a ako se radi o nekoj temi koja nije bezazlena jednostavno kao korisnici tražimo bolji izvor informacija. Kao što želimo da nam kuću gradi stručan arhitekt i građevinar, tako želimo i da nam određene teme objasni netko stručan u tome.
Fušera je puno, a na Google tražilici naći ćete ih mnogo. Fušeri su oduševljeni ChatGPT-em jer sad mogu još lakše fejkati stručnosti i znanje. Oni će u sekundi napisati tekst o SEO pisanju dok sam ga ja pisala nekoliko dana prije nekoliko godina te zatim redovito ažurirala. Bit će sve više nestručnih stručnjaka i zato je iznimno bitno da se pozicionirate kao izvor relevantnih i stručnih informacija kako bi vam Google dao određenu prednost pri rangiranju.
Kod news portala je jako bitno da se ne oslanjaju na čisto prenošenje vijesti, kopiranje s Hine ili drugih web stranica, već da određene aktualne teme pokriju nizom članaka, perspektiva i analiza, kako bi ponudili bolju i širu sliku situacije.
Google zna gdje se korisnik nalazi i ponudit će mu one rezultate koji su mu lokacijski bliži. Ako sam ja iz Vinkovaca, Google će mi prije ponuditi informacije s nekog lokalnog web portala nego s nekog news portala kojemu su Vinkovci tek samo djelić informativnog sadržaja.
Kako Google određuje tko je autoritet za neku temu?
Više je faktora koji vas definiraju kao relevantan izvor, a tri osnovna signala su:
- Značaj vezan za određenu lokaciju ili temu: Googleovi sustavi razumiju je li neko web mjesto relevantno za određeno područje ili temu.
- Utjecaj i originalnost: Google uzima u obzir koliko vas citiraju druge web stranice, odnosno prema kome linkaju kao originalnom izvoru.
- Reputacija: Google ocjenjuje povijest izvještavanja određene web stranice te ima li na stranici stručnih autora.
Topic Authority je dosta zanimljiv, posebice u zdravstvenom i financijskom sektoru, gdje vidimo sve više specijaliziranih nišnih web stranica koje kvalitetno obrađuju teme iz neke niše.
Ponekad je manje zaista više.
Ne trebate objaviti baš sve jer ne želite razvodniti svoju stručnost na različite teme, ma koliko u određenom trenutku bile „vruće.“ Želite da je vaša web stranica sadržajno bogata i pokriva određeni sektor jer tako postaje ono relevantno IT mjesto i za korisnike i za Google.
VEZANO:
Najnoviji članci
Kako PR tekstovi utječu na SEO (i što je bitno raditi u 2025. godini)?
Može li PR tekst poboljšati SEO vaše stranice? Da, ali samo ako to radite pametno. PR SEO ima neka svoja pravila.
19 ožujka, 2025- 14 veljače, 2025
Digitalni marketing 2025. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve
Digitalni marketing nije lagan kad krenete istraživati sve opcije. No uz ove tips & tricks bit će vam puno lakše početi ga kvalitetno raditi
12 veljače, 2025