Znam da je sve teže naći neku slobodnu domenu koja zvuči ok, koja je lako pamtljiva, kratka, po mogućnosti da je dostupna i .hr i .com verzija. Sve tu nisu razlozi da zeznete s nazivom domene.
Za početak da odgovorim na vječno pitanje: jel’ bolja .com ili .hr domena?
Ako radite globalno, svakako .com jer .hr strancima može zvučati kao HR (human resources) ili čak Hungary (iako su oni .hu).
Ako radite lokalno i tržište vam je Hrvatska, preporučujem .hr domenu.
A najbolje je ako imate obje zakupljene! Pogotovo to važi ako ste globalni brend koji djeluje na lokalnom tržištu. Možda biste htjeli lokalni komunicirati s .hr domenom, ali ipak okrupniti promet na krovnoj .com domeni.
U tom slučaju komunicirate na našem tržištu .hr domenu, a onda kad je korisnik ukuca, ona ga redirekta prema .com/hr.
Primjer IKEA-e vam prikazuje kako se to radi:
No što je sa samim nazivima domena?
Ovo su stvari koje valja izbjegavati u nazivima domena ako ikako možete:
- Crtice
O crticama u nazivu domene već sam pisala u sklopu članka o uporabi crtica i donjih crtica u nazivima datoteka: Crtica il donja crtica u nazivu domene ili datoteke – što je bolje?
No da ponovimo ovdje: crtice su veliko NE!
Zašto?
Glavni razlog jest: Slabije se pamte. Morate uvijek reći „crtica“ ili „minus“ kad nekom diktirate ime domene.
- Tuđe robne marke /brendovi
Ako blogate o proizvodima i uslugama neke tvrtke koja nije u vašem vlasništvu i u imenu domene koristite naziv te tvrtke, mogli biste izgubiti domenu.
Primjerice, ako imate domenu u kojoj pišete o LinkedInu ili WordPressu, ne spominjite te dvije tvrtke izrijekom u nazivu domena jer su to zaštićene robne marke tj brendovi.
Na stranici Trademark247.com možete potražiti koje su registrirane robne marke.
- Brojevi
Brojevi su zbunjujući i kad nekom kažete kako se zovete, morate to reći riječima. Ako se zovete 1i2.com, reći ćete „jedan i dva dot kom“ pa će brojni korisnici krivo utipkati adresu.
Postoje neke iznimke. Jedna brojka koja odskače jest brojka 24. Trgovine koje rade 24 sata toliko su već ušle ljudima u uho i mala je vjerojatnost da će ukucavati „dvadeset i četiri“.
I brojke s više znamenki odskaču jer je ljudima teško tj. lijeno ukucavati termine poput „sto pedeset i četiri“
Ako vam se baš sviđa ime domene s brojevima, registrirajte i ime domene s riječima, za svaki slučaj.
- Riječi koje je teško napisati
Ako imate domenu s nekom teškom rječju koju ljudi uglavnom griješe dok tipkaju, to nije dobro.
Jedan od najpopularnijih domaćih web shopova bazzar.hr ima u nazivu domene riječ koja se može ukucavati i kao bazaar i kao bazar. Iako češće ukucavamo u Google „bazaar“ (18.100 mjesečnih pretraga) nego „bazzar“ (1.600 pretraga), svejedno postoji potencijalni gubitak, posebice kad tek krenete nastupati na tržištu i niste još renomirano ime kao ova trgovina.
Dobro bi bilo izbjegavati imena s duplim slovima u Hrvatskoj radi lakšeg pamćenja, ali i smanjenog rizika da izgubite korisnike.
Primjerice, recimo da želite napraviti web stranicu koja promovira spavanje i nazovete ga „zzzzz“. Malo će ljudi znati da treba ukucati 5x slovo z. Pomozite korisnicima da se manje gube dok vas pokušavaju naći.
Najnoviji članci
Onsite search optimizacija: Iskoristite pretrage na webu za povećanje prodaje
Optimizacija polja za pretragu fokusira se na korisničko iskustvo traženja na web stranici, a može rezultirati i s 50% višim prihodima od posjeta.
19 ožujka, 2024Zarada na YouTubeu – koliko možete dobiti od oglasa i gledatelja?
Koliko možete zaraditi novca kao aktivni YouTuber kroz oglase, preglede i kanale općenito doznajte u ovom tekstu.
15 veljače, 2024