Ime domene

4 stvari koje valja izbjegavati u nazivima domena

Znam da je sve teže naći neku slobodnu domenu koja zvuči ok, koja je lako pamtljiva, kratka, po mogućnosti da je dostupna i .hr i .com verzija. Sve tu nisu razlozi da zeznete s nazivom domene.

Za početak da odgovorim na vječno pitanje: jel’ bolja .com ili .hr domena?

Ako radite globalno, svakako .com jer .hr strancima može zvučati kao HR (human resources) ili čak Hungary (iako su oni .hu).

Ako radite lokalno i tržište vam je Hrvatska, preporučujem .hr domenu.

A najbolje je ako imate obje zakupljene! Pogotovo to važi ako ste globalni brend koji djeluje na lokalnom tržištu. Možda biste htjeli lokalni komunicirati s .hr domenom, ali ipak okrupniti promet na krovnoj .com domeni.

U tom slučaju komunicirate na našem tržištu .hr domenu, a onda kad je korisnik ukuca, ona ga redirekta prema .com/hr.

Primjer IKEA-e vam prikazuje kako se to radi:

Naziv domene- com ili hr

No što je sa samim nazivima domena?

Ovo su stvari koje valja izbjegavati u nazivima domena ako ikako možete:

  1. Crtice

O crticama u nazivu domene već sam pisala u sklopu članka o uporabi crtica i donjih crtica u nazivima datoteka: Crtica il donja crtica u nazivu domene ili datoteke – što je bolje?

domena s crticom

No da ponovimo ovdje: crtice su veliko NE!

Zašto?

Glavni razlog jest: Slabije se pamte. Morate uvijek reći „crtica“ ili „minus“ kad nekom diktirate ime domene.

  1. Tuđe robne marke /brendovi

Ako blogate o proizvodima i uslugama neke tvrtke koja nije u vašem vlasništvu i u imenu domene koristite naziv te tvrtke, mogli biste izgubiti domenu.

Primjerice, ako imate domenu u kojoj pišete o LinkedInu ili WordPressu, ne spominjite te dvije tvrtke izrijekom u nazivu domena jer su to zaštićene robne marke tj brendovi.

Na stranici Trademark247.com možete potražiti koje su registrirane robne marke.

  1. Brojevi

Brojevi su zbunjujući i kad nekom kažete kako se zovete, morate to reći riječima. Ako se zovete 1i2.com, reći ćete „jedan i dva dot kom“ pa će brojni korisnici krivo utipkati adresu.

Postoje neke iznimke. Jedna brojka koja odskače jest brojka 24. Trgovine koje rade 24 sata toliko su već ušle ljudima u uho i mala je vjerojatnost da će ukucavati „dvadeset i četiri“.

I brojke s više znamenki odskaču jer je ljudima teško tj. lijeno ukucavati termine poput „sto pedeset i četiri“

Ako vam se baš sviđa ime domene s brojevima, registrirajte i ime domene s riječima, za svaki slučaj.

  1. Riječi koje je teško napisati

Ako imate domenu s nekom teškom rječju koju ljudi uglavnom griješe dok tipkaju, to nije dobro.

Jedan od najpopularnijih domaćih web shopova bazzar.hr ima u nazivu domene riječ koja se može ukucavati i kao bazaar i kao bazar. Iako češće ukucavamo u Google „bazaar“ (18.100 mjesečnih pretraga) nego „bazzar“ (1.600 pretraga), svejedno postoji potencijalni gubitak, posebice kad tek krenete nastupati na tržištu i niste još renomirano ime kao ova trgovina.

Domena s duplim slovima

Dobro bi bilo izbjegavati imena s duplim slovima u Hrvatskoj radi lakšeg pamćenja, ali i smanjenog rizika da izgubite korisnike.

Primjerice, recimo da želite napraviti web stranicu koja promovira spavanje i nazovete ga „zzzzz“. Malo će ljudi znati da treba ukucati 5x slovo z. Pomozite korisnicima da se manje gube dok vas pokušavaju naći.

 

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?