Ponekad web stranice imaju visoku toksičnost, odnosno visoki spam score, što posljedično utječe i na njihovo rangiranje među rezultatima pretrage na Googleu. Google redovito pregledava web stranice i penalizira one koje smatra lošim.
Kaznu koju dobijete od Google zbog spemerskih radnji i kršenja Googleovih Webmaster smjernica događa se na dva načina:
- Kaznu manualno daje Googleov Spam Team
- SpamBrain (Googleov AI program) je detektirao kako je vaša stranica spemerska
Kako god da ste završili u kazni, ona znači znači da vam Google rušividljivost i da ćete potonuti što se tiče SEO prometa u rekordnom roku.
Nekoliko je najčešćih razloga zašto su vas kaznili, a put oporavka nije prejednostavan.
Zašto Google smatra vaš web toksičnim/spamerskim/niske kvalitete?
- Loši backlinkovi
Linkovi koji vode prema vašim web stranicama niske su kvalitete, odnosno dolaze sa “sumnjivih” stranica koje Google prepoznaje kao spamerske, a tražilica to smatraju načinom da pokušavate manipulirati rankingzima.
Takve linkove najčešće nude “link building agencije” koje imaju vlastitu mrežu web stranica ili su pak dio neke mreže gdje se linkovi međusobno razmjenjuje, a sve s ciljem da se lažira relevatnost web stranica kojim se želi podignuti vidljivost na rezultatima pretrage.
Ponekad stranice zaista dobiju u startu dobre rezultate, no Google je sve bolji u detekciji takvih stranica i nemojte se čuditi ako “preko noći nestanete”. Vidjela sam to previše puta, tvrtke bi izgubile glavninu prihoda doslovce u 24 sata.
Naučite kako pravilno raditi link building.
- Stara domena
Možda ste kupili nečiju staru domenu koja je jednom završila u Googleovom “smeću” zbog golišavih i drugih nepoželjnih sadržaja. Bit će potrebno puno dokazivanja kako sadržaj novih web stranica na staroj domeni više nije toksičan.
- Trpanje ključnih riječi
Keyword stuffing ili trpanje gro povezanih riječi na web stranicu kako bi se ona što bolje rangirala među rezultatima pretrage Google može ocijeniti kao manipulativan SEO.
Ova praksa bila je učinkovita u ranim danima SEO optimizacije kad su webmasteri jednostavno redom i bez previše logike i smisla na web stranice postavljale gomile tekstove s brojnim sinonimima i verzijama riječi (npr. bar, barovi, birc, birtija, kafić, kaffe bar, kafe bar, coffee bar) kako bi bili sigurni da će ih Google reangirati za sve opcije, no to se danas smatra tzv. Black hat SEO-om.
- Virusi i malwarei
Ima li vaša stranica neke viruse ili druge zločeste sadržaje, to će vas smjestili u toksičan koš. Mislim da ovu stavku ne treba previše objašnjavati zašto.
- Drugi potencijalni faktori:
- Nedostatak informacija o kontaktu
- Nepostojeća prisutnost na društvenim mrežama
- Previše linkova koji vode van web stranice
- Izostanak internih linkova
- Malo stranica i sadržaja
Želite li zdravu web stranicu, postoje smjernice kojih se možete držati da vam se toksičnost ne dogodi:
✅ Redovito provjeravajte sigurnost stranice
✅ Maknite seksi sadržaj bilo kakve vrste – takav sadržaj vam je siguran put do nevidljivosti na searchu
✅ Dodajte captchu na formulare
✅ Onemogućite automatsku objavu komentara, odnosno sve linkove u komentarima postavite kao nofollow- ne trebaju vam ti eksterni linkovi
✅ Izbjegavajte kupnju stotina i stotina backlinkova preko agencija koje vam nude brzi rast (ti su banklinkovi najčešće dio PBN mreža. PBN iliPrivate Blog Networks su mreže web stranica koje postoje isključivos ciljem objave sadržaja koji linka na druge web stranice. Iako u startu možete vidjeti pomak naprijed, dugoročno si možete “pucati u nogicu” taktikom zakupa takvih linkova
✅ Ako ste detektirali ogromnu količinu nekvalitetnih spemerskih linkova koje vode na vašu web stranicu (a sami niste nikog angažirali za link building), konkurencija vam je vjerojatno poslala loš promet. Loše linkove možete blokirati putem Google Search Console (disawow lista).
✅Stvarajte visokokvalitetan i originalan sadržaj te ga redovito objavljuje na web stranici.
✅Pobrinite se da su vam interni linkovi dobro posloženi – sadržaji na web stranici neka budu međusobno povezani.
✅Bavite se i društvenim mrežama, promovirajte svoj sadržaj na njima. Google sve više gleda cjelokupnu digitalnu “krvnu” sliku vašem prisustva i djelovanja.
Kako se riješiti toksičnih backlinkova?
Toksične linkove (linkove koji dolaze s web stranica koje je Google označio kao spemerske) treba maknuti.
Ako ne možete ukloniti linkove na webovima s kojih ne želite link, trebate ih maknuti ručno putem Google Search Console i Disavow alata.
Disavow u prijevodu doslovno znači da se odričete odgovornosti .
Možete se „odreći“ pojedinačnih linkova ili cijele domene.
Napravite listu URL-ova koje želite disavowati. To možete napraviti ručno ili putem SEO alata kao što je Semrush.
Svi linkovi kojih se želite odreći trebaju se naći u jednom .txt dokumentu, i to na sljedeći način:
- Specificirajte jedan URL ili domenu po liniji. Ne možete disavow napraviti na cijeli subpath, npr domena.com/en/
- Kako biste disavowali cijelu domenu ili poddomenu, ispred postavite “domain:”, npr: domain:imedomene.com
- Dokument mora biti tekstualni dokument i završiti s ekstenzijom .txt
- Maksimalna duljina URL-a je 2048 znakova
- Maksimalna duljina dokumenta je 100.000 linija i 2MB.
Ta lista izgleda otprilike ovako:
Uploadajte tu listu na Google Search Consolu i to je to. Pratite redovito što se događa s prometom prema vašem webu kako biste spriječili pad rankinga.
Želite li naučiti više o SEO osnovama i pisanju za web, jednodnevna SEO edukacija pomoći će vam da brzo polovite brojne cake i da spriječite te popravite brojne greške na svom web projektu.
Najnoviji članci
Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024