seo developer

Developer vs. SEO: ljubav i mržnja o kojima ovisi uspjeh web stranice

Pitanje „Što je bilo prvo: kokoš ili jaje?“ možemo u svijetu razvoja web stranica postaviti kao „Što dolazi prije: SEO ili web development?“

SEO developeri su rijetka pojava te se uglavnom posao dijeli na dvije strane: web developere i SEO stručnjake.

Iako bi se web developeri i SEO stručnjaci trebali u pravilu slagati jer oboje za cilj imaju napraviti optimalnu web stranicu, čest je slučaj da se oni ne slažu.

Pitate li web developere što misle o SEO ekipi, nemojte se iznenaditi ako počnu kolutati očima i govoriti kako je puno toga što SEO stručnjak kaže glupost. SEO osoba samo zadaje glavobolju developerima, „uči ga poslu“, „predlaže nepotrebne stvari koje nisu bitne“ i općenito smeta jer ne razumije posao developera.

Pitate li SEO ekipu što misle o developerima, odgovor bi mogao biti identičan. Posebno kad imaju posla s developerima koji ne razumiju zašto bi SEO trebao biti iole bitan.

Kako izgleda suradnja developera  i SEO stručnjaka?

SEO stručnjak nerijetko  predlaže neke izmjene u samom radu ili izgledu web stranice s ciljem tehničke i sadržajne optimizacije, a svi ti prijedlozi web developeru izgledaju kao popovanje, odnosno kritika na njegov rad. I onda on sad mora ponovo raditi na nečem što je završio.

Nitko tu nije „kriv.“ Krivo je samo vrijeme angažiranja SEO stručnjaka jer ako on dolazi na kraju, nakon što je web stranica završena, za očekivati je da će nakon SEO audita imati prijedloge u smjeru izmjena.

Mnoge stranice napravljene su brzo, na predlošcima koje možda developer ne zna izmijeniti, s gomilom nepotrebnim funkcionalnosti koje samo smetaju, s ne optimiziranom strukturom ili sadržajem, neke nisu dugo ažurirane, itd itd. Uglavnom je razlog tome sam vlasnik web stranice koji je htio jeftinu web stranicu, „lijepu“ web stranicu ili nije kasnije plaćao web održavanje.

Kada shvati da od takve web stranice nema previše koristi, upomoć zove SEO ekipu. Koja se onda nakon analize weba pomalo hvata za glavu jer zna da treba priopćiti loše vijesti klijentu koji će osim SEO optimizacije morati platiti nanovo i web developera da sredi web.

Web developer postane frustriran jer dobije nove zadatke, koje nužno ni sam ne razumije pa optužuje SEO ekipu da pretjeruju i da daju nepotrebne i loše objašnjene zadatke.

SEO stručnjak je frustiran jer se njegovi prijedlozi u većini slučajeva ne uvažavaju i ne primjenjuju obzirom da developer uživa veću moć kod vlasnika web stranice i bio je tamo prvi.

 

Tko je glavni: developer ili seo stručnjak?

Pokušat ću vam objasniti zašto je bitna zdrava veza između SEO-ova i DEV-ova.

Uspjeh svakog web projekta ovisi o dobroj suradnji na relaciji SEO-DEV.

Upravo jer moraju usko surađivati i jer je posao jednog usko vezan za posao onog drugog, neminovno je da se u razvoju web stranica u startu angažiraju web developer i SEO stručnjak!

Ako se SEO stručnjak angažira na samom startu, prije početka izrade web stranice, on će postaviti osnovne smjernice za developera i naznačiti mu što je bitno i zašto da se web stranica izradi baš na taj način.

Dok web developer možda ne razumije zašto je prekrcavanje JavaScriptom loša stvar ili zašto je bitna dobra struktura URL-ova za pozicioniranje visoko među Google rezultatima pretrage, te će napraviti web koji „leti na sve strane“ i „lijep je svim funkcionalnostima koje je klijent tražio“, SEO stručnjak možda neće razumjeti zašto se neke stvari ne mogu realizirati.

U međusobnom razgovoru mogu doći do rješenja koje će zadovoljiti klijenta. SEO stručnjak kojeg angažirate na samom startu procesa izrade web stranice može vam višestruko uskratiti vrijeme izrade weba jer će vam dati jasne smjernice, strukturu, ključne riječi i fokus sadržaja prema kojem će web developer moći izraditi optimalnu web stranicu. Naravno, pod uvjetom da ne mislite da sve to košta 1000 kn i da je izvedivo na besplatnom WordPress predlošku kojeg ste već koristili na drugom projektu. Nije nekad ni DEV-ovima lako.

 

Dvije su posljedice nesuradnje SEO i DEV ekipe:

 

  1. Stranica može izgubiti promet i novac

Ako web stranica nije optimizirane s tehničke i sadržajne strane, može izgubiti organski neplaćeni promet s Google tražilice koje je nekad imala ili ga nikad ni ne dobiti, u slučaju da se radi o novoj web stranici.

Web stranice je potrebno održavati i s tehničke i sa sadržajne strane. SEO audit radi se na oboje, a za tehnički dio optimizacije uvijek je potreban rad developera koji će primijeniti sugestije za poboljšanje.

Sadržajna optimizacija je također bitna, no tu SEO stručnjak može uglavnom raditi bez developera.

 

  1. Karijere SEO-a i DEV-a mogu biti upitne

Ako neka web stranica koju potpisujete kao web developer ne funkcionira dobro, to šteti vašem imidžu jer ste napravili lošu stranicu.

S druge strane, ako je vlasnik web stranice angažirao SEO stručnjaka, no njegovi se prijedlozi nisu uvažili i primijenili, vlasnik te web stranice može misliti da SEO stručnjak nije napravio ništa.

 

Kako SEO stručnjak može pomoći web developeru, a onda i samom sebi da se zadaci izvrše:

  • uspostaviti direktnu komunikaciju: Nerijetko developeri i SEO stručnjak nisu na direktnoj liniji, nego komunicira putem vlasnika web stranice te izgleda kao da nisu na istoj strai. Osim toga, puno poruka se može „izgubiti u prijevodu.“
  • odmaknuti se od SEO žargona: ne razumiju svi SEO izraze, a kad nešto ne razumijemo imam tendenciju to smatrati glupim ili jednostavno zaobići.

Preporuka je da se analiza i rješenja za optimizaciju web stranice ne šalju kroz Excel tablicu, već da se svaka stavka potanko objasni, po mogućnosti uz screenshot, primjere i konkretne prijedloge.

  • Jasnije definiranje zadatka: Primjerice, umjesto da kaže kakotreba napraviti 301“, ili „treba sve redirektati“, SEO stručnjak može objasniti kako „treba implementirati trajnu 301 redirekciju jednog linka na drugi.“
  • Vizualizacija: Lakše je shvatiti neke zadatke ako osoba ispred sebe vidi vizual i naznačene elemente, posebice kod složenih stvari. Moj savjet je da pokušate svaku stavku vizualizirati, na postojećem primjeru ili primjeru neke druge web stranice koja ima određenu funkcionalnost koju želite na trenutnom projektu.
  • Prioriteti: Nisu svi zadaci jednako važni te je dobro odrediti prioritete za web developera. Valjda objasniti koliko je određena stavka bitna tj. presudna za dobro SEO-friendly funkcioniranje web stranice.
  • Pomoć: Pomozite developerima pronaći rješenje problema. U prijedlog rješenja navedite eventualne alate kojima se mogu koristiti, link na neku dokumentaciju, sličan slučaj ili bilo što što bi moglo olakšati posao developeru.

SEO developer borba

 

Bilo da ste SEO, bilo da ste DEV, zapamtite::

  • Igrate za istu momčad: nitko nije protiv vas.
  • Poštujte posao onog drugog.
  • Prihvatite ograničenja i budite spremni na kompromise .
  • Naučite osnove posla onog drugog kako biste u budućnosti još bolje surađivali.

 

Vezano:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci