Influencer marketing u 2025. godine povećao se za 36% u odnosu na prethodnu godinu

Brendovi sve više ulažu u influencer marketing (i zašto biste i vi trebali)

Iako ponekad možete pročitati kako je doba influencera gotovo, mislim da to uopće nije situacija.

Štoviše, budžeti za influencer marketing rapidno rastu jer sve više brendova koristi popularnost internetskih kreatora da poveću svoju vidljivost online, a samim time i da više zarade.

Influencer marketing definitivno ne umire. A mislim da će AI platforme još dodatno pojačati potražnju za njima jer oni više ne indeksiraju samo koliko je jaka vaša web stranica, već gledaju ukupan imidž online. Bitno je da vas se spominje i na drugim web stranicama, ali isto tako i  da vas ljudi spominju na forumima poput Reddita.  A ako o vama ljudi pričaju na socialu, veća je šansa da će se o vama pričati i na Redditu. ChatGPT izuzetno voli citirati Reddit, jednako kao i Google.

Prema podacima iz Statiste, globalna industrija influencer marketinga narasla je 36 % između 2024. i 2025. godine.

Ukupno, od  2020. godine, tržište je trostruko veće, a do kraja 2025. očekuje se da će dosegnuti 33 milijarde dolara.

 

Što je zapravo influencer marketing?

 

Influencer marketing je oblik promocije putem društvenih mreža koji uključuje preporuke i promocije proizvoda od strane internetskih kreatora. Poznata lica omogućuju pristup velikoj i ciljanoj publici.

Suradnja s pravim influencerima može imati ogroman utjecaj na promociju proizvoda ili usluga, i to kod različitih publika. Neki influenceri su jaki na Instagramu, neki na TikToku, neki na YouTubeu, neki na LinkedInu. Različite platforme okupljaju različite ljude u različitim fazama života, ali i 24 sata. Preko dana netko može biti na LinkedInu gdje želi nešto poslovno doznati, dok u vrijeme odmora odlazi na Instagram ili TikTok. Gotovo da nema pravila gdje se nalazi vaša publika.

Kreatori znaju kako oblikovati poruku da bude atraktivna i u skladu s trendovima na svakoj platformi.

Osim toga, Google indeksira sadržaj s brojnih social media kanala.

Influencer marketing sa social kanala utječe i na Google rezultate

Na gornjem primjeru vidimo da su prva dva rezultata za pretragu “najbolja janjetina na pagu” Google AI Overviews i Facebook objava. Niže ćete vidjeti otkud je Google AI Overviews povukao informacije.  S TikToka!

Google ai overviews vuče podatke s različith online kanalaOd ovog ljeta je novost da sadržaj s Instagrama postaje SEO-friendly, dok su primjerice videa s YouTubea i TikToka, ali i LinkedIn članci već odavno prisutni na rezultatima pretrage.

LINKEDIN articles na Google AI Overviews

 

Najpopularnije platforme za suradnju: Instagram i TikTok

 

Brendovi danas imaju velik izbor društvenih mreža za povezivanje s publikom. Instagram je i dalje glavni u tom području. Tržište influencer marketinga putem IG-a procjenjuje se na preko 22 milijarde dolara samo u 2025. godini, a slijedi ga TikTok koji je brendovima donio „samo“  500 milijuna dolara zarade.

Poznati  TikTokeri i YouTuberi danas su jednako poznati kao glumci i TV zvijezde, dok nišni influenceri nude visoko ciljan doseg te često poznaju specifičnosti svake platforme bolje od tradicionalnih marketinških agencija. Primjerice,  LinkedIn influenceri primarno rade na stvaraju prepoznatljivost određenih tvrtki i proizvoda na poslovnoj sceni, i gotovo su jednako okrenuti B2C i B2B tržištu.

 

Trebaju li vam influenceri?

Iako ne treba svaka tvrtka ulagati ogromne iznose u influencere, možda vrijedi otvoriti tu temu unutar marketinškog tima jer prava suradnja, čak i s mikroinfluencerima, može donijeti bolje rezultate nego klasični oglasi.

Možda ćete odabrati neka od najjačih lica, kao što su  Meri Goldašić koja svojim modnim i lifestyle sadržajem privlači mladu žensku publiku ili pak Kristijana Iličića, trenutno najistaknutijeg  hrvatskog travel influencera. Možda ćete pak radije isprobati raditi s više-manje popularnih influencera koji mogu ciljanije utjecati na publiku.

U svakom slučaju, vjernost publike bilo kojeg influencera omogućuju brendovima da se približe potencijalnim kupcima  jer malo tko vjeruje klasičnim oglasima.  Čak i kada su ljudi svjesni da su influenceri plaćeni da nešto reklamiraju, bolje reagiraju na takvu vrstu promocije nego na klasične oglase jer im oglas dolazi od poznatog lica. I vjerojatno je taj oglas prilagođen baš njima.

A ljudi danas žele sadržaj koji je osoban i prilagođen njima. Ne žele da im se nešto prodaje, žele da im se nešto preporuči. Upravo zato influenceri imaju toliku moć. Oni su stvorili zajednice koje im vjeruju, i njihove preporuke mogu imati snažan utjecaj na odluke o kupnji.

Prije nego li angažirate neke influencere, odredite cilj, tj. to želite postići: želite li povećati prodaju, vidljivost ili vratiti možda izgubljeno povjerenje?

  1. Pronađite influencere koji odgovaraju vašoj niši i publici.
  2. Gradite odnose, ne samo kampanje. Dugoročne suradnje donose bolje rezultate.
  3. Pratite metrike. Pogledajte što donosi stvarnu vrijednost: engagement, klikove, poruke, povratne informacije. I na kraju krajeva, pratite trag novca.

 

VEZANI TEKSTOVI:

6 načina na koji influencer marketing utječe na SEO

Zašto su društvene mreže bitne za SEO?

Google AI Overviews: 10 stvari koji povećavaju šansu da se pojavite u AI odgovoru

SEO za AI: 6 taktika koje će pomoći da vaš brend spomenu ChatGPT ili Google Gemini!

Kako PR tekstovi utječu na SEO (i što je bitno raditi u 2025. godini)?

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci