Google će od 10. srpnja 2025 početi na rezultatima pretrage prikazivati sadržaj s Instagrama. Drugim riječima, Google počinje indeksirati fotografije i videa s Instagram profila, pa Instagram sadržaj postajeo i potencijala SEO sadržaj.
Iako sam već u nekoliko navrata vidjela rezultat s Instagrama kao citirani izvor u Google AI pregledima (ali samo kad bih tražila baš nešto vezano za Instagram), od sada ćemo takve stvari vjerojatno viđati puno češće. I to je dio nove SEO strategije, novog doba SEO-a u kojem se kratica SEO više neće odnositi na ono „search engine optimization“, već će prije biti, kako su to već drugi nazvali „Search Everywhere Optimization“.
Ova promjena označava novu fazu u Googleovom razumijevanju onoga što je „relevantan sadržaj“. Društvene mreže poput Instagrama i TikToka više nisu izolirane, Google sada jasno poručuje da multimodalni SEO (tekst + vizualni + video sadržaj) postaje ključan za korisničko iskustvo na webu. Trebate raditi na prisutnosti i vidljivosti posvuda. Google gleda vaš ukupni imidž online da procijeni koliko ste relevantni.

Instagramski sadržaj na Googleu izvrsno će doći brendovima koji se oslanjaju na vizualni sadržaj za rast i vidljivost. Odlično će poslužiti svima koji se bave e-commercom, ali isto tako i turizmom, kulinarstvom te svemu onom što ima određenu vizualnu notu. Ali možda će i brojne druge uslužne djelatnosti mimo turizma moći profitirati od toga.
Ako vam je SEO prioritet, ova promjena donosi nekoliko važnih pomaka:
- Vizualni sadržaj (reelovi, carouseli, objave) sada može pobijediti klasične blog postove, ako bolje odgovara korisničkoj namjeri.
- Relevantnost sadržaja više nije samo stvar ključnih riječi i linkova, već se odnosni na vizualnu privlačnost, interakciju drugih korisnika i samo korisničko iskustvo (npr. recenzije).
- Ako korisnici češće i duže pregledavaju vizualni sadržaj nego tekstualni, Google će to prepoznati kao signal kvalitete.
Zašto je ovo dobro?
Indeksiranje Instagram sadržaja na Googleovim rezultatima pretraga otvara neke nove prilike za brendove. Vaš sadržaj na Instagramu više ne živi samo unutar aplikacije kao sadržaj koji stvara potražnju. On sad može i odgovarati na potražnju.
Drugim riječima, Instagram sadržaj sada radi dvostruko: za društvene mreže i za Google pretraživanja.
Povećana vidljivost brenda u rezultatima pretraživanja sigurno može dovesti do novih korisnika i kupaca, odnosno do viših stopa konverzije.
Ako već stvarate kvalitetan vizualni sadržaj, vrijeme je da ga optimizirate i za Google, ne samo za društvene mreže. Ako nemate još sadržaj na Instagramu, možda je vrijeme da razmislite o tome. Krenite od blog postova. Možete li ga pretvoriti u carousel objavu ili video sadržaj? Napravite to. Neće štetiti. Bitno je napomenuti da će se indeksirati samo onaj sadržaj s otvorenih javnih profila.
Kako raditi SEO za Instagram?
Instagram SEO do sada se uglavnom radio putem #hashtagova. Ljudi bi te tako našli, iako zapravo Instagram može već dulje vrijeme pronaći sadržaj i mimo zadanih tematskih hashtagova.
Stoga se SEO za Instagram ne oslanja na #, već na kreiranje vidljivosti putem sadržaja koji je zanimljiv i odgovara na potrebe korisnika.
Ovo su dvije osnove za optimizaciju Instagrama:
- SEO optimizacija samog profila: Postavite jasne opise u biografiji, linkovi i korisnička imena u skladu s brendom.
- Sadržaj: Opisi koji sadrže ključne riječi
Vrste Instagram sadržaja s koje odlično prolaze
Želite sadržaj koji se pojavljuje u pretraživanju i još uvijek dobiva lajkove? Evo što najbolje prolazi:
- Edukativni karuseli: Postovi za listanje koji odgovaraju na stvarna pitanja. Svaki klik korisnika dobar je signal algoritmu, a i postovi s višestrukim slikama dulje zadržavaju korisnike
- Objave s problemom i rješenjem: Pokažite da razumijete problem i nudite rješenje.
- Lokalni sadržaj: Od Varaždina do Cavtata, lokacija je važna.
- Backstage : Prikažite svoj proces, a ne samo gotov proizvod jer korisnici vole takav sadržaj i dulje se zadržavaju na njemu.
- FAQ objave: Google voli pitanja. A i korisnici ih vole.
- Video: Jer ljudi vole sve više konzumirati video sadržaj
I dok već nekoliko godina GenZ koristi brojne društvene mreže kao tražilice, u kombinaciji s Googleom, ova nova integracija promijenit će način na koji se radi SEO. Do sada su društvene mreže bile odvojen svijet od SEO-a, barem po marketinškim ulogama, a sada se online aktivnosti za postizanje vidljvost sve više stapaju.
Najnoviji članci
Istraživanje: ChatGPT konverzije i dalje 13% manje nego s Googlea
AI platforme šalju sve više prometa web shopovima, ali konverzije preko ChatGPT-a manje su nego s Google i affiliate webova.
27 listopada, 2025Schema markup: Strukturirani podaci povećavaju vidljivost na Googleu!
Ako imate web stranicu - bilo da ste webshop, poliklinika, restoran ili hotel- sigurno želite da se izdvojite u Google rezultatima. No konkurencija je jaka, a pored mnogo sličnih naslova na Googleovim rezultatima pretrage, trebate se nekako izdvojiti. Tu
02 listopada, 2025Schema i AI Overviews: Pomažu li strukturirani podaci da budete vidljivi u AI odgovorima?
Želite da vaša stranica završi u Googleovim AI odgovorima? Implementirajte kvalitetan schema markup da si povećate šansu i za AI Overviews i za klasične organske rezultate.
30 rujna, 2025


