Imate webshop i želite se proširiti na drugo tržište. Prvo pitanje vezano za sam web vjerojatno jest „Što ćemo s domenom? Uzeti lokalnu, staviti sve pod istu kapu, dodati samo jezični parametar….?“
U prošlom blogu pisala sam o tome što je hreflang i zašto je bitan za višejezične web stranice,
Slično kao što hreflang tag služi kako biste korisnicima servirali relevantan sadržaj na jeziku kojim su i pretraživali Google, odabir URL strukture je bitan indikator i za tražilice i za korisnike.
Radite li webshop za više tržišta, možete birati između različitih opcija kako ćete organizirati URL-ove:
- gTLD
- ccTLD
- poddomene
- parametri
Što je gTLD?
Top level domena ili TLD je naziv za sufiks koji dolazi na kraju imena domene. Neke od top level domena su:
- .com
- .net
- .biz
- .info
- .org
- .edu
gTLD je skraćenica za „generic top level domain“ (nemojte je zamijeniti za geographic TLD).
Za pojedina tržišta ona može izgledati kao:
- https://www.domena.com/hr (Hrvatska)
- http://www.domena.com/si (Slovenija)
Što je ccTLD?
Country code top level domena ili ccTLD je ono što stoji kao oznaka iza imena domene (npr.“hr“ u www.slade.hr), a pokazuje korisnicima i tražilicama u kojoj je državi ili teritoriju web stranica registrirana. Bitno je napomenuti da ccTLD targetira države i regije, ne jezike.
Ovo su primjeri ccTLD-eva:
- https://www.domena.hr (Hrvatska)
- http://www.domena.si (Slovenija)
Što je poddomena?
Možda ste nekad vidjeli portal zadovoljna.dnevnik.hr. Umjesto da portal postoji na zasebnoj domeni zadovoljna.hr, taj je lifestyle portal zapravo poddomena dnevnik.hr-a. Zašto?
Zbog brendiranja i okrupnjivanja pod istu „kapu“, ali s mogućnošću da zasebno mjeri promet. Naime, poddomena je zasebna domena i sa SEO strane zadovoljna.dnevnik.hr i dnevnik.hr se razmatraju odvojeno.
Podfolderi spadaju pod istu domenu pa bi tako dnevnik.hr i dnevnik.hr/zadovoljna bili na istoj domeni i zajednički gradili SEO. No news portali s produkcijom velikog broja tekstova svakog dana većinu publike ionako dobivaju direktno ili putem social kanala. Brend web stranice i webshopovi su u drugoj poziciji.
Ovo su primjeri poddomena:
- https:// hr.domena.com (Hrvatska)
- http://si.domena.com (Slovenija)
Što je URL parametar?
URL parametri (koje nekad zovemo i “query strings”) su elementi dodani na URL koji pomažu filtrirati i organizirati sadržaj na web stranici.
Kod višejezičnih webova najčešće se koriste kod prijevoda stranica, a izgledaju ovako:
- /home?lang=hr
- /home?lang=si
Odabir parametra je po meni najgora verzija jer često utječe na pojavu dupliciranog sadržaja.
Kakvu strukturu odabrati kod višejezičnih webova?
Ne postoji odgovor koji vrijedi za sve, no svakako bih preporučila da izbjegavate parametre.
Iako je mnogima logičnije da imaju samo jednu jaku .com stranicu, mnogo je dobrih razloga zašto nije loše imati i zasebnu domenu na svakom pojedinom tržištu.
Treba misliti na percepciju korisnika, kako će građani određene zemlje percipirati tvrtku.
Kako je to objasnio John Mueller iz Googlea, odluka ići s jednom jakom domenom ili zasebnim domenama po tržištu je strateška odluka:
“Želite li se pozicionirati kao tvrtka iz Kanade koja prodaje stvari u Kanadi, želite imati lokalnu domenu.
Želite li se brendirati kao jaka inozemna tvrtka koja samo prodaje stvari u Kanadi, onda možete imati i jednu glavnu domenu.”
I dok Hrvatima možda nije toliko bitno da kupuju hrvatsko, Nijemcima je npr. stalo da kupuju njemačko.
Nijemci jednostavno više vole kupovati svoje pa je kod pozicioniranja u toj zemlji bolje imati lokalnu .de domenu kako biste ojačali povjerenje kupaca.
I dalje niste sigurni što je za vas dobro?
Pogledajte kako to rade IKEA, HM i Notino pa vam se možda odgovor i sam nametne.
1. IKEA
2. HM
https://www2.hm.com/en_eur/index.html
https://www2.hm.com/de_at/index.html
3. ZARA
https://www.zara.com/hr/- Zara Hrvatska
https://www.zara.com/at/en/ – Zara Austrija za nas iz Hrvatske
https://www.zara.com/at/ – Zara Austrija za ljude u Austriji
4. NOTINO
https://www.notino.hr/ – Notino Hrvatska
https://www.notino.de/- Notino Njemačka
https://www.notino.it/ – Notino Italija
PROČITAJTE JOŠ:
Najnoviji članci
15 načina kako se najbolje reklamirati u 2025. godini
Otvoriti ste neki biznis i pitatet se kako se najbolje reklamirati, posebice besplatno? Imam za vas 15 isprobanih prijedloga.
06 studenoga, 2024Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024