“Što pisati?” Ovo je pitanje koje muči mnoge koji se žele baviti content marketingom. Pritom uglavnom misle na blogove. Blogovi jesu vrijedan dio content marketing strategije brojnih tvrtki, no postoje drugi formati sadržaja koji će donijeti više kupaca i konverzija. U ovom članku doznat ćete na što se fokusirati ako ste mala tvrtka koja si ne može priuštiti redovito objavljivanje ciljanog sadržaja.
Sadržaja je previše. Svakog mjeseca samo se na WordPressu napiše više od 88 milijuna blogova. Pribrojimo li tome druge platforme, ali i društvene mreže, brojka bi se lako mogla popeti na pola milijarde.
Većinu tog sadržaja ljudi neće vidjeti ili na njega neće reagirati.
Na Facebooku korisnici konzumiraju sadržaj kroz News Feed, a tamo imate 1,5 sekundi da vas korisnik vidi ako je na mobitelu, odnosno 2,5 sekunde na desktopu (Facebook 2017)
Na Google tražilici je tek ogromna gužva. Svi pišu blogove, snimaju videa i svi se oni natječu za vašu pažnju svake sekunde. No za pojedini termin malo je prostora na glavnoj, prvoj stranici rezultata, koja generira preko 90% svog prometa prema web stranicama. A i isto toliko sadržaja neće baš nikada dobiti niti jedan klik s Googlea kojeg niste platili.
Male tvrtke obično imaju osobu za digitalni marketing koji pokriva više područja, između ostalog i pisanje sadržaja za web stranicu. Takozvani digitalni „generalisti“ koji se razumije pomalo u svaki aspekt digitalnog marketinga, često nisu visoko stručni u nijednom području dovoljno da zapravo naprave neku bitnu razliku za vaš posao. Jednostavno, digitalni marketing je široko područje i teško je očekivati da će jedna osoba vrhunski pokriti i oglašavanje, i SEO i pisanje sadržaja, i email marketing, i social media marketing, i analitiku, i sve što još dolazi na to-do listu.
Ali svi znaju za content marketing i blogove. Blogovi se moraju pisati, to valjda svi znaju (sarkazam ste valjda skužili). Pa onda svi pišu blogove, kuckaju tekstove, postave ih na web stranicu i očekuju da oni učine svoje.
Ponekad blogove pročita onih 10-ak ljudi koji su kliknuli na link na vašoj Facebook stranici.
Ponekad blogove ne pročita baš nitko.
Pišete li blogove i ne vidite bolje rezultate, razlog tome može biti višestruk:
1. Možda je blog pasivan
Prije nego što zaključite da je content marketing bezvezan i da ne donosi rezultate, valjda imati na umu nije svaki napisan sadržaj ni dobar ni prodajan. Možda je ideja bloga sasvim u redu, no ako je pisan pasivno, vjerojatno tekst ne vuče ni na klik a samim time ni na prodaju.
Osim toga, možda ste u startu zeznuli čitanost bloga jer ste mu stavili dosadan i krajnje neklikabilan pasivan naslov .
Uzmimo za primjer ove naslove:
„Divlja ruža – eliksir mladosti“
„Kolagen – saveznik ljepote svake žene“
Znate li točno što piše u ovim člancima, za koga su i što točno oni rješavaju korisniku? Zna li čitatelj što može očekivati kad klikne naslov? Je li naslov iole motivirajući, prenosi li emociju i energiju, potiče li želju da klikne?
Pasivni naslovi, k tome naslovi s izlizanim frazama, ne klikaju se, a stoga niti ne čitaju toliko koliko aktivni naslovi. Nešto o tome sam već pisala u članku o tome kako napisati dobar naslov.
I sam tekst može biti pisan pasivno, iz trećeg lica, koristeći puno praznih riječi i fraza samo da se nabaci što više riječi u tekst.
2. Možda pišete kreativno,
Pišete li tekst jer vas je pogodila inspiracija ili pretpostavljate što bi se korisnicima moglo svidjeti, umjesto da pišete na osnovu prethodnog istraživanja što ljudi žele čitati i gledati, teško da ćete završiti među rezultatima pretrage osim srećom, ako ste slučajno “uboli” ono što se pretražuje i tekst napisali da se visoko rangira.
Kreativno pisanje za web prečesto je pisano kolumnistički, iz daha.
Ima onu emociju koju čitatelji rado klikaju i čitaju, ali samo onda kad im je ispred nosa, primjerice kad to stavite na Facebook stranicu, grupu ili negdje drugdje. Korisnici rado čitaju inspirativne tekstove, ali oni ne moraju uopće potaknuti na prodaju.
A dugoročno? Takvo što volimo pročitati u novinama ili na portalima, jer se tiče trenutka, jer smo vidjeli tu objavu na kavi ili ju je netko podijelio na svom profilu, no dugoročno se one izgube iz vida.
3. Možda sadržaj ne pogađa namjeru korisnika
Iako ste tekst napisali prema ključnim riječima, on ne konvertira korisnike. To se često događa kad pokušavamo pisati za sve i svakoga ili gađamo jednu ključnu riječ, tipa „dizajn“.
Ne znamo što ljudi traže kad ukucaju „dizajn.“ Traže li web dizajn, industrijski dizajn, grafički dizajn ili nešto četvrto?
Evo da vas pitam, što traže ljudi kad traže samo „pelene“? Ako mislite da su to samo dječje pelene, varate se.
To može biti:
- dječje pelene
- pelene za inkontinenciju
- platnene pelene
- jednokratne pelene
- pelene za pse
- pelene za mačke
- itd
Osim toga, vaš sadržaj je možda napisan za početnike, a vas pronalaze stručnjaci ili obratno. Kod pisanja teksta važno je pogoditi namjeru korisnika, a kad ciljamo long tail fraze (fraze koje imaju više riječi, a mali volumen upita) vjerojatnije je da ćemo ciljano odgovoriti te bolje zahvatiti korisnike.
Primjer long tail-fraze bi bio “pelene za odrasle na recept”, upit koji se zaista i traži (volumen mjesečne pretrage u trenutku ovog screenshota je 110).
Kod ovakvih upita korisnik zna TOČNO što traži i ako to nađe, vjerojatno će lakše i brže kupiti. Nisu bez razloga konverzije na long-tail fraze visoke.
4. Možda je sadržaj jednostavno zastario
Blogovi često zastarijevaju. Tvrtke ih objave na svojima web stranicama 2017. godine pa zaborave na njih.
Želite li vi kao potencijalni čitatelj čitati stari sadržaj koji možda više nije informacijski relevantan? Ni Google također. Čak i oni blogovi koji su nekad bili jako čitani i imali organski neplaćeni promet s Googlea, s vremenom tonu u rezultatima pretrage ako se njima nitko ne bavi.
Stoga je jako važno ažurirati sadržaj i održavati ga živim i zanimljivim. Ne samo da to traže korisnici, to traži i Google koji korisnicima želi ponuditi najrelevantniji sadržaj prilikom pretraga.
Bolje je imati 10 izvrsnih blogova nego da svaki mjesec pišete 10 blogova „tek tako.“
Bolji sadržaj = bolji promet = više konverzija
Seo optimizacija sadržaja podrazumijeva i redovito ažuriranje sadržaja kako bi on bio relevantan i aktualan. Pregledajte sve članke starije od godinu dana te ih ažurirajte. Prvi na redu za ažuriranje su oni članci koji donose 10 i manje posjeta mjesečno. Ako možete, raspišite članak potpuno iz početka.
Brisanje članaka ili tzv. content prunning metoda je kojom se koriste mnogi, a ako to radite, pazite na stare linkove koji se još uvijek pojavljuju među rezultatima pretrage na Googleu ili pak na druge stranice koje linkaju prema tom sadržaju. Ne želite da linkovi s drugih stranica završavaju greškom.
Kako trajno obrisati ili privremeno ukloniti link s Googlea?
Povećajte web konverzije: Napravite content audit i ažurirajte stari sadržaj!
No zaista, ne morate imati blog.
Postoji još mnogo dobrih taktika i mjesta gdje možete pozicionirati dobar sadržaj koji će privući korisnike, ali ih i pobliže upoznati s vašim proizvodima ili uslugama te pretvoriti u kupce možda lakše nego blogovi.
Sadržaj koji vole korisnici, ali i Google je raznolik.
Bez obzira pišete li blogove ili ne, preporučam da postavite sadržaj na više mjesta, na svojoj web stranici, ali i van nje.
Evo gdje i što, za start:
1. Google my Business objave ili Lokalni SEO
O Google my Businessu i lokalnom SEO-u već sam pisala kao vrijednima za sve manje tvrtke koje imaju fizičku lokaciju (ali i one koji nemaju), a posebice se to odnosi na:
- Restorane
- Servise automobila i povezane biznise
- Umjetnost i zabavu
Dobro je postavljati objave direktno na Google my Business profil koje može dalje linkati prema svojoj web stranici. Možete pisati kratke članke, informacije, postavljati tjedne menije ili ponude. Što god pisali, pokušajte taj sadržaj uobličiti koristeći ključne riječi koje imaju određen volumen mjesečne pretrage. Imajte na umu da Google objave traju 7 dana.
Više o lokalnom SEO-u naučite iz ova članka:
Lokalni SEO: Kako dobiti više poziva i rezervacija za restoran, hotel, trgovinu, servis…?
SEO za male tvrtke: Kako vam Google my Business može pomoći?
2. Recenzije ili iskustva
Sve veći broj tvrtki razumiju da su recenzije izuzetno vrijedan sadržaj.
Kada nešto kupujemo po prvi put, želimo čuti tuđe mišljenje o tome kako bismo bili sigurni da je to što kupujemo provjereno dobro. Nitko ne želi biti prva budala koja nešto kupi. Ponekad ćemo pitati prijatelje što misle o nekom proizvodu, no najčešće ćemo samo pročitati dostupne recenzije.
Kako čitamo recenzije knjiga i ostalih proizvoda na Amazonu, pa čak i recenzije filmova na IMDB-u prije nego li ih pogledamo, tako bismo rado čitali tuđa mišljenja o bilo kojem proizvodu koji nas zanima. Nije uzalud Facebook grupa „Ženski recenziraj“ tako popularna. A ne zaboravimo Tripadvisor ili Yelp koji su od recenzija napravili business.
Možete angažirati neku drugu stranicu ili blogera da napiše recenziju o vašem proizvodu, ljudi će više vjerovati njima nego vama.
No jedna od sjajnih taktika jest da na vašoj web stranici imate čitavu stranicu posvećenu recenzijama, te da je ta stranica istaknuta visoko u hijerarhiji, po mogućnosti da je dio menija kao zasebna kategorija. Možete tu kategoriju nazvati i „Iskustva“ jer korisnici u Hrvatskoj nekad češće guglaju „proizvod xy iskustva“ nego „proizvod xy recenzije“.
Naučite kako dobiti recenzije korisnika.
3. FAQ – odgovori na česta pitanja
Iako možda mislite da su česta pitanja i odgovori (odnosno FAQ) nužno zlo na stranici, ta kategorija zapravo može biti itekako prodajna, tj konverzijska.
Dok se korisnici nerijetko moraju boriti da na stranici pronađu odgovore na konkretna pitanja u vezi proizvoda, FAQ koji je istaknut na stranici i koji se ne tiče samo klasičnih pitanja i odgovora u vezi dostave i povrata, je izvrstan.
Kroz FAQ koji odgovara na čitav niz specifičnih pitanja o proizvodu koje bi inače postavljali na Googleu ili pak vama putem inboxa na društvenim profilima, korisnici mogu brzo i lako saznati sve što ih zanima.
FAQ je izvrstan sadržaj koji možete i optimizirati za konverzije tako da ćete postaviti fotografije, recenzije, ali i link prema onom što prodajete.
4. Sadržaj za download
Nemate li vremena za redovito pisanje blogova, a korisnicima ipak želite ponuditi sadržaj koji detaljnije objašnjava vašu ponudu i to što vi radite, posvetite se izradi nekoliko kvalitetnih i strukturiranih tekstova koje možete zapakirati kao PDF ili ebook za preuzimanje.
Sadržaj koji korisnici mogu lako preuzeti na svoje osobno računalo možete iskoristiti za povećanje pretplatnika na newsletter tako da od korisnika pitaju email u zamjenu za besplatno preuzimanje sadržaja. Tako dobivate vrijednu bazu korisnika koje možete dalje kontaktirati kada imate ciljane ponude za njih.
Iskoristite footer pa tamo postavite linkove za „downloadabilan“ sadržaj.
5. Rječnik
Na engleskom glossary, a na hrvatskom rječnik, izvrstan je sadržaj kojeg možete postaviti na svoju web stranicu.
Puno stručnih termina u bilo kojoj vrsti poslovanja nije razumljivo krajnjem korisniku. Korisnici stoga često guglaju te termine. Zašto objašnjenje ne bi pronašli na vašoj stranici?
Gore je primjer Infobipa koji to radi izvrsno.
6. Vodiči
Vodiči su uz pitanja najklikaniji sadržaj, koji se ujedno i najviše dijeli. Napravite li dobre, korisne i sveobuhvatne vodiče koji na jednom mjestu nude sve što korisnici traže vezano uz određeni pojam, možete dobiti puno više i prometa i backlinkova nego što će to biti slučaj s 10-ak blogova na istu temu. Ovaj gore primjer je vodič koji se ujedno i preuzima besplatno u zamjenu za email adresu.
6. Studije slučaja
Kao i recenzije, ako prodajete usluge, studije slučaja govore o vama iz nekog objektivnijeg kuta.
Umjesto da sami sebe hvalite i nagovarate korisnike da postanu kupci, predstavite im svoje znanje kroz prezentaciju slučaja na kojima ste ranije radili. Neka vaši radovi govore o vašem znanju i neka kroz korake podučavaju druge o taktikama i strategijama koje ste poduzeli da biste ostvarili izvrsne rezultate.
Kad vidimo kako su neki drugi uspjeli i kad znamo njihov put, lakše se možemo i sami zamisliti da idemo tim putem.
Da ponovimo, ne moraju svi imati blog.
Želite li naučiti više o sadržaju i pisanju za web, za vas su idealne edukacije SEO Content marketinga.
ISKORISTITE POSLJEDNJE EDUKACIJE PRIJE LJETNE STANKE!
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025