Prodajni copywriting- dvije rijeci za poboljsanje prodaje

Ako želite bolje prodavati, koristite ove dvije riječi!

Postoje dvije riječi koje trebate više koristiti kad pišete prodajni copywriting. Ako nešto prodajete, pokušajte iskoristiti baš njih pri sljedećoj prodaji jer ćete na taj način dobiti više željenih reakcija korisnika. Te dvije moćne riječi sam već iskoristila u ovom članku, možete li dokučiti koje su to?

Dobro složen prodajni copy znači konverziju. Više od bilo kakvog dizajna, copy je taj koji obično prodaje. Umijeće pisanja konverzijskog copyja tj. prodajnog copyja uči se godinama, ali postoje neke tajne koje su uspješni prodavači prije vas otkrili, a kojima se itekako možete poslužiti.

Jednu od tih tajnih moćnih riječi pokupila sam od slavnog copywritera Garyja Bencivengu i tzv. oca influensanja Roberta Cialdinija, a druga je proizašla iz prakse, moje i tuđe, testirana mnogo puta. Uostalom, pogledajte naslovnicu moje web stranice pa ćete vidjeti da koristim jednu od njih više puta. No da prijeđem na konkretno…

Prodajni copywriting bit će bolji ako koristite dvije riječi: „ako“ i „jer“.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima“ copy  je koji ćete naći na kraju svakog mog bloga. Na engleskom postoji jedna lijepa uzrečica „sharing is caring.“ Ako podijelite neki moj članak, ne samo da ćete pomoći meni da dobijem malo veću vidljivost (a znamo da je mikro i malim poduzetnicima potrebna sva moguća pomoć drugih), nego ćete možda pomoći i nekom od vašeg kruga prijatelja ili kolega koji će informacije iz tog članka znati iskoristiti u svoju korist.

Dok rečenica „Podijeli članak s drugima“ izgleda pomalo kao naređivanje, dodavanjem onog „ako“ na početku nudimo razlog osobi kojoj se obraćamo. Nekako je umilnije, rekla bih čak i pristojnije.

I prosjaci koriste to „ako“ često. „Ako imate koju kunu, treba mi za bebu“ jer zvuči blaže od „kunu molim“ ili „dajte mi kunu“.

Riječ „ako“ uključuje onog kome se obraćate i predaje mu kontrola nad sljedećom radnjom, a osim toga ih često navodi da se odluče oko nečega što molite.

„Ako želite još ovakvih primjera, pretplatite se na moj newsletter“

„Ako vam se sviđa naš proizvod, ostavite recenziju na web stranici“

„Ako ste ljubitelj cvijeća, imamo dobru vijest za vas“           

„Ako ste dobili otkaz jučer, evo što možete učiniti danas“

„Ako imate minutu, podijelite ovo svojim prijateljima“

Bolje reagiramo na poruke koje nas ne napadaju kao u brojnim prodajnim copyjima gdje netko nešto direktno zahtijeva od nas. Bolje reagiramo i kad nas netko nešto zamoli, a posebno kad nam ponudi razlog. Prodajni copywriting ne bi trebao biti nasilan ili naporan, već bi trebao igrati na emociju i uključiti primatelja poruke u donošenje odluke. Pišite tako da mislite više na čitatelja, a manje na sebe.

 

copywriting u prodaji

Jer“ jer još jedan izvrstan veznik koji značu čudo za copywriting u prodaji. I dok je „ako“ dopusni ili pogodbeni veznik, „jer“ je uzročni. „Jer“ nam daje razlog.

Ovaj uzročni veznik kao moćni alat u uvjeravanju ljudi spominju i Cialdini i  Bencivenga. Jer nas uvlači u razgovor jer nam nudi razlog, objašnjava smisleno nečiju zamolbu te moć odluke predaje onom kome se obraćamo. Ovo jer nam nudi razlog ZAŠTO nešto tražimo i primatelj poruke dobiva bolje razumijevanje kako bi mogao donijeti odluku je li nešto ok za njega.

 

Istražila je to i socijalna psihologinja s Harvarda Ellen Langer u svom eksperimentu:

Kako ljudi reagiraju na zamolbu bez i s razlogom ispitala je na primjera stajanja u redu da nešto iskopira na uređaju Xerox.

Obratila se ljudima u dugačkom redu na tri načina:

  1. „Izvinite, imam pet stranica za kopiranje. Mogu li koristiti vaš Xerox uređaj?
  2. „Izvinite, imam pet stranica za kopiranje. Mogu li koristiti vaš Xerox uređaj, žuri mi se?“
  3. „Izvinite, imam pet stranica za kopiranje. Mogu li koristiti vaš Xerox uređaj jer moram to iskopirati?“

 

Oko 60% ljudi propustilo ju je u prvom slučaju, dok su u druga dva slučaja ti postoci bili nevjerojatnih 94 i 93%!

Evo i zašto konkretno je „jer“ kao davanje razloga izvrsna taktika uvjeravanja:

  1. Jer potiče primatelja poruke da odgovori na vaš zahtjev u danom trenutku
  2. Jer potiče primatelja da emotivnije odluči
  3. Jer nudi primatelju poruke racionalni razlog djelovanja

 

Stoga, obogatite svoje prodajni copywriting razlozima. U copyjima ponudite ljudima razlog da vas kontaktiraju, angažiraju ili neto kupe od vas. Zašto?

 

Jer ćete biti uspješniji kao copywriter ili prodavač.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci