
Ako imate odvjetnički ured ili radite u odvjetničkom društvu, znate da reklamiranje odvjetnika nije moguće raditi ležerno prema ciljanim skupinama na način na koji to rade drugi, gurajući svoje usluge klasične push marketing metode jer valja poštivati Kodeks odvjetničke etike.
Iako reklamiranje samo po sebi nije zabranjeno (“Odvjetnicima, zajedničkim odvjetničkim uredima i odvjetničkim društvima dopušteno je reklamiranje i oglašavanje u sredstvima oglašavanja ili medijima (tisak, televizija, radio, internet i sl.), pod uvjetima i na način propisan pravilnikom kojim je uređena materija reklamiranja, oglašavanja i web-stranica odvjetnika.”) odvjetnici se rijetko odlučuju direktno oglašavanje kako ne bi upali u potencijalne probleme kod intepretacije kodeksa i djelovali protivno njemu.
Odvjetnici mogu imati i društvene mreže, mogu pisati za web portale, ali isto tako mogu i imati vlastite SEO-friendly web stranice gdje će plasirati sadržaj i direktno dovući korisnike koji na tražilicama traže informaciju i pomoć. SEO je sjajan način za odvjetnike da povećaju svoju vidljivost na tržištu jer web stranice i sadržaj na njima je u domeni pull marketinga – kad nudite sadržaj onima koji traže odgovore na svoja pitanja.
Važnost SEO optimizacije za reklamiranje odvjetnika
Tražilice, a posebice tu izdvajamo Google koji drži više od 90% tržišta, su primarno mjesto na kojem ljudi traže pravne savjete. Većina ljudi nema člana rodbine ili prijatelja odvjetnika da iskoristi “džoker Zovi“ pa pomoć traže na internetu.
Korisnici pretražuju različite stvari i termine, od jednostavnih informacija o zaštiti žiga ili pisanja oporuke pa do nekih vrlo specifičnih i „bolnih“ tema. Vrlo često kod pretraga koriste i ime lokacije jer žele pronaći nekog na određenom području.
Iz primjera niže vidimo tek vrh ogromnog bazena pretraga kojima je u fokusu odvjetnik.
Odvjetnici i odvjetnička društva koji nisu prisutni na tražilicama, bilo kroz jednostavni Google Business profil, bilo kroz SEO optimizirane web stranice, propuštaju jako velik broj prilika.
Istina je da etabliranim i poznatim odvjetnicima ne treba SEO opzimizacija jer se do njih dolazi po preporukama ili čisto po brand awarenessu, što možemo vidjeti iz pretraga imena samih odvjetnika, odnosno odvjetničkih društava.
No odvjetnici koji tek počinju samostalno raditi i oni koji žele povećati opseg posla na ciljanom tržištu itekako mogu iskoristiti moć SEO optimiziranog sadržaja kako bi privukli nove klijente.
Ukratko, reklamiranje odvjetnika kroz SEO ima više benefita:
- Povećavate vidljivost i potencijalnu zaradu
- Možete nadjačati neka poznatija imena u branši i privući klijente sebi
- Možete povećati reputaciju kroz Google recenzije
Zašto odvjetnici trebaju pisati sadržaj, ne samo imati lijepo dizajniranu web stranicu?
Jer ne prodajete umjetnine, nego svoje znanje i umijeće. A to ljudi ne znaju pogledom na lijepe stranice, već kroz sadržaj koji direktno odgovara na njihove pretrage u vezi problema kojeg imaju.
Sadržaj je važan jer donosi kontekst i za tražilice, koje tako mogu bolje razumjeti za što je neki odvjetnički ured specijaliziran. Želite biti autoritet za neke teme i u očima Googlea i samih korisnika na Googleu.
No pisanje sadržaja „iz glave“, na način da ne znate što točno ljudi traže, već pretpostavljate što bi oni mogli tražiti, nije nužno dobar smjer. Bolje je znati sve činjenice, a onda djelovati. A te činjenice su u slučaju SEO-a ključne riječi i njihova namjera pretrage, ali i koliko je teško rangirati se na Googleovim rezultatima pretrage.
Prije pisanja, dakle, valja istražiti što to ljudi guglaju, a da ima veze s uslugama koje nudite kako biste mogli kvalitetno pripremiti sadržaj.
Naravno, SEO ne znači samo dobar sadržaj, već i strukturalno i tehnički dobro izvedenu web stranicu te lokalni SEO.
Ono što je iznimno bitno jest da na web stranici potencijalni klijent dobije povjerenje u vas, a to se primarno radi kroz sigurnu web stranicu te relevantan i svjež sadržaj, koji je pritom i lako razumljiv. Stoga pripazite na to kako koristite terminologiju. Izrazito stručan i koristan tekst može biti loš u očima korisnika ako se on bori s razumijevanjem teksta.
Evo na što valja paziti kod SEO sadržaja za potrebe odvjetnika:
- Pišite prema onom što ljudi pretražuju, ali ne ograničavajte se samo na to
Putem SEO alata ili kroz angažiranje stručnjaka istražite što to ljudi s vama zanimljivih tržišta ili mikrolokacije pretražuju.
Napravite plan objava prema ključnim riječima te krenite s pisanjem imajući na umu da osoba koja to čita nije završila pravni fakultet. Trebate li koristite pravne termine, uvijek ih objasnite u tekstu.
Pazite na to da ne pišete s fokusom samo na ključne riječi. One su vam smjernice i ponekad ćete uočiti da postoji poveći broj sličnih ili povezanih pretraga. Ne trebate pisati zaseban sadržaj za svaku pojedinačnu frazu, već je tu bolje fokusirati se na temu. Ponudite opsežan blog post, vodič, tutorijal, koji će pokriti brojne odgovore vezane za specifični problem ili interes osobe koja to čita.
SEO alati nam tu pomažu da dobijemo uvid u povezane riječi i fraze. Ubrzat će vam cijeli proces pisanja i navesti vas da dubinski uđete u temu, umjesto da pišete odgovor na svako pojedinačno pitanje koje ljudi pretražuju.
- Definirajte za koga pišete
Nije isto radite li s pravnim ili fizičkim osobama, kao ni u kojoj ste niši specijalizirani.
Možete se zaletjeti i pretpostaviti da svi traže usluge odvjetnika, no istina je da će tek dio publike zaista postati vaši klijenti.
Ne želite pisati općenite stvari i privući na web na tisuće ljudi koji će vam možda čak i gubiti vrijeme tražeći različite besplatne usluge. Trebate se fokusirati na vrlo specifične ciljane skupine za koje znate da trebaju usluge odvjetnika kako bi riješili određene probleme.
Ispitajte:
- S kojim se izazovima bore vaši potencijalni klijenti da trebaju pravnu ponoć?
- Koji tip osobe ima taj problem?
- kakvu vrstu informacije oni traže?
- Koliko godina imaju?
- Kojeg su spola?
- Gdje se nalaze?
- Koji stupanj obrazovanja imaju?
- Vrste SEO sadržaja
Pod SEO sadržajem se uglavnom misli na pisani sadržaj, no to uopće ne mora biti tako.
Evo što sve možete stvoriti:
- Lokacijske stranice (Google Business profil)
Odvjetnici mogu dobro iskoristiti lokaciju na kojoj su prisutni jer će Google među rezultatima pretrage (posebno kad je u pretragu uključena i sama lokacija!) korisnicima izbaciti najbliže urede. Tako se meni koja živim na zagrebačkoj Trešnjevci neće prikazati isti rezultati za „odvjetnik za radno pravo Zagreb“ kao nekom tko živi na drugom kraju grada.
- Blog postovi
Najbolji tip sadržaja koje odvjetnici mogu pisati jesu odgovori na pretrage korisnika.
Ljudi najčešće traže savjete i odgovore na pitanja koja počinju s „kako“ i „koliko“, a odgovorite li direktno i jasno na te upite, pridobit ćete ne samo klik na web stranicu, nego i povjerenje potencijalnog klijenta. Jasan odgovor komunicira da znate svoj posao i da želite pomoći ljudima, ne im samo naplatiti uslugu.
- Video, audio i vizualni sadržaj
Odvjetnici se ne moraju ograničiti samo na pisanje tekstualnog sadržaja. Imate li afinitet za takvom vrstom izražavanja, možete o temama govoriti kroz podcast, kroz YouTube ili TikTok video, ali i kroz formate kao što su vizualno atraktivni carousel formati na LinkedInu. Možete napraviti i infografike i druge vrste vizualnog sadržaja koji će potencijalnim korisnicima olakšati razumijevanje onog što vi radite i nudite.
Ne trebate sve znati sami ni snimiti, ni montirati ni objaviti. Postoje mnogo specijaliziranih freelancera ili agencija koji će vam pomoći da lakše savladate taj social media aspekt komunikacije s krajnjim korisnicima.
- Poziv na akciju
Kod pisanja sadržaja vrlo je bitno kako ćete početi pisati (ne pišite pasivno i pokušajte se obratiti korisniku u prvoj rečenici), ali ne zaboravite i kako završavate tekst (što očekujete da čitatelj napravi?).
Tekst koji je netko pročitao trebao bi ga motivirati na neku daljnju aktivnost. Možda treba pročitati neki dodatan savjet, možda bi mogao preuzeti neki dokument kojeg imate spremnog ili bi vas trebao kontaktirati. Stoga na kraju teksta ili video stavite CTA (call-to-action ili poziv na akciju) tekst.
- Promoviranje sadržaja
Umjesto izraza „reklamiranje“, iskoristila sam riječ „promoviranje“ jer reklamiranje automatski povezujemo s oglasima i drugim plaćenim formatima push marketinga kad drugima gurate pod nos vaš sadržaj.
Promoviranje sadržaja zapravo znači da ono što ste stvorili predstavite publici na različitim web mjestima, bilo da se radi o društvenim mrežama ili pak newsletterima.
Kod društvenim mrežama valja paziti na omjer između promoviranja sadržaja i direktne komunikacije s ostalim članovima te online zajednice.
Na Twitteru možete razgovarati s ljudima o mnogo čemu, ne ograničavajući se samo na vaš posao, a kad netko zatraži pravni savjet ili prpeoznate da bi trebao, možete ga uputiti da vam se obrati putem privatne poruke.
O dvojici odvjetnika koji su super iskoristili Twitter (danas X) pisala sam u tekstu 5 branši kojima se ulaganje u SEO marketing najviše isplati.
Na LinkedInu možete pričati o svom poslu, izazovima i tipičnim problemima, bez spominjanja ikakvih konkretnih imena ili slučajeva. Također je bitno da ste aktivni i na tuđim objavama u obliku korisnih komentara koji će onda povećati svijet o vama. Ne trebaju svi ljudi vašu uslugu uvijek ili u trenutku vaše social media aktivnosti, no život je pun iznenađenja pa će tako netko možda ubrzo zatrebati osobu poput vas.
Nekoliko je odvjetnika i odvjetnika tako i u moj glavi kao prva asocijacija kad netko spomene specifične probleme jer sam ih imala prilike upoznati kroz Twitter i LinkedIn. Neke od njih sam već u više navrata preporučila i svojima klijentima i prijateljima.
Zaključak:
SEO ne donosi instant rezultate te se nemojte iznenaditi ukoliko ne vidite velike promjene unutar prvih šest mjeseci od početka stvaranja sadržaja, odnosno kompletne optimizacije web stranice. Bitno je da pratite sadržaj kroz analitiku i da stvarate odnose na društvenim mrežama kako biste paralelno gradili vidljivost na više online kanala.
Važno je da ne odustanete od redovitog pisanja sadržaja te da napisani sadržaj ažurirate barem jednom godišnje kako bi on ostao relevantan. Nitko ne želi čitati pravne savjete stare nekoliko godina jer znamo da se zakoni mijenjaju.
Trebate li pomoć oko istraživanja ključnih riječi, pisanja SEO sadržaja ili optimizaciju web stranice, obratite mi se.
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025