Kako se radi SBO ili search box optimization

Search box optimizacija: Kako iskoristiti Google Autocomplete opciju za povećanje prodaje?

Kako funkcionira famozni autocomplete na Google tražilici i može li se njome manipulirati da je iskoristite za povećanje prometa? Neki tvrde da mogu. Oni što ne kažu jest da je to privremena stvar.

Tražite li nešto na Googleu (ili Bingu), čim krenete s ukucavanjem prvih slova, Google će vam ponuditi 10 prijedloga pretrage kroz funkciju autocomplete. To nipošto ne znači da se ti pojmovi najčešće traže jer tzv search predikcije nisu uvijek povezane s volumenima pretraga! Niže u tekstu objasnit ću o čemu ovise.

Nekidan sam napisala tekst o optimizaciji interne tražilice, odnosno search boxa na web stranici. I to je nešto što zaista možete (i trebate) napraviti kako biste povećali on-site konverzije. Međutim, je li moguće optimizirati polje za pretragu na samom Googleu tako da se vaš brend pojavi kao prijedlog pretrage kroz Autocomplete? Search Box Optimization radi upravo to! Ipak, valja biti oprezan.

Zašto su search predikcije toliko bitne?

Zanimljiv podatak jest da 75% korisnika Google tražilice klikne na neku od search predikcija, jer im znatno smanjuje vrijeme potrebno da nađu odgovor na neko svoje pitanje ili interesnu pretragu. Googleov algoritam podešava te predikcije prema svakom korisniku ponaosob te je zbog toga jako dobar u pretpostavljanju što tražite.

Ukoliko se vaš brend nađe u prijedlozima pretraga, to vam automatski povećava promet prema web stranici, a posljedično i prihode!

 

google autocomplete- predikcije u search boxu

Što je Search Box Optimization (SBO)?

Search Box Optimizacija, ponekad zvana i optimizacija za autosugestije, jest proces utjecanja na Googleove automatizirane prijedloge pretraga  kako bi se vaš brend pojavio kao predložena opcija dok korisnik ukucava riječi u polje za pretragu.

Drugim riječima, kad ljudi nešto traže na Googleu, optimalno je pojaviti se u drop down listi prijedloga kroz Googleov Autocomplete jer time povećavate šansu da će pretraga završiti na vašoj web stranici, a vi od toga profitirati.

No za razliku od SEO-a, SBO se smatra blackhat (ili barem “grey hat”) tehnikom jer se radi o manipulaciji rezultata pretraga i varanjem Googleovom algoritma.

 

Kako zapravo funkcionira Autocomplete?

Autocomplete je funkcionalnost tražilice pomoću koje se korisnicima olakšava pretraživanje na tražilicama Google i Bing. Sustav svakom korisniku predlaže ključne riječi, proizvode, brendove i lokacije vezane za namjeru pretrage korisnika prije nego li on dovrši s pisanjem u polju za pretragu. Google može predvidjeti što ćete vi napisati i čak poboljšati pretragu tako da brže dođete do informacija.

Dakle, search predikcije su djelomično customizirane baš za vas. To znači da će samo dio prijedloga/predikcija za određeni pojam biti u određenom razdoblju jednake svima koji to pretražuju. Drugi dio ovisi o vašoj povijesti pretraga. Meni i vama neće se ponuditi identične ključne riječi/pretrage.

Sustav radi te predikcije na osnovnu analize milijardi ranijih pretraživanja i podataka, a sve u povezanosti s vašim navikama konzumacije internetskog sadržaja i pretraživanja. Tako će onima koji često posjećuju neku web stranicu Google prije ponuditi ime tog brenda/web stranica nego možda neku drugu opciju jer zna da korisnik ima naviku posjećivati i/li kupovati s te stranice.

Google tako ubrzava proces pronalaska informacija i kupnje uz samo par klikova mišem. A kad se vaš brend pojavi u search predikcijama, to je izuzetna prilika za povećanje prometa i prihoda. Na taj način možete zaobići rezultate pretraga i prestići konkurenciju na Googleu, što je zaista izvrsno.

Četiri su glavna signala koji predviđaju nečiju  cjelovitu pretragu kojeg algoritam analizira:

  1. Opća popularnost pretrage: Uobičajene pretrage koje korisnici često traže će se i češće pojavljivati na vrhu predikcija kroz autocomplete.
  2. Trenutno popularne pretrage: Trenutno popularne pretrage vezane za neku novost, poznate osobe ili događaj također utječu na pojavu kroz autocomplete.
  3. Povijest korisnikovog pretraživanja: Google personalizira predikcije na osnovi vaših prethodnih pretraga.
  4. Lokacija: Regija i jezik također utječu na rezultate autocompletea.

 

 

Je li moguće nekako pogurati da se nađete u search predikcijama?

search box optimization- primjer autocompletea

Zamislite da vas Google sam predloži korisnicima dok traže nešto vezano za vaš posao, to bi bilo itekako korisno!  I za svaki manji biznis to bi značilo preokret u poslovanju jer bi odjednom dobili više leadova, poziva, direktnog prometa i prihoda.

Upravo zato svaki pokušaj manipulacije smatra se sivom zonom optimizacije te se nemojte upuštati u takve prakse ako vam netko ponudi brzo rangiranje kroz Google Autocomplete..

Ono što je bitno znati da se takva „optimizacija“ može napraviti legalno i bez da uopće zalatite z sivu zobu, ali to je dugoročan proces koji je usko povezan s tri gore navedene točke (opća popularnost pretrage, trenutno popularne pretrage i lokacija).

Kako iskoristiti opću popularnost pretrage? Kroz brendiranje i često višegodišnju prisutnost na tržištu. Primjerice, Decathlon se pozicionirao jako dobro među roditelja manje djece kao relevantno mjesto za kupnju dobrih dječjih bicikala i Googleov Autocomplete redovito nudi samo njih od svih brendova na našem tržištu kao jedan od prijedloga pretrage.

search box optimizacija- google autocomplete

Kako iskoristiti trenutno popularne pretrage? Ovo je teže planirati jer ne možete sa sigurnošću znati što će biti popularno. No možete napraviti jaku oglašivačku kampanju koju ćete gurati kroz offline i online kanale barem mjesec dana kako biste stvorili „hype“ i kako bi vas ljudi mogli onda tražiti na Googleu, a što vas više traže to pretraga postaje popularnija. Želi li netko ovo isprobati, javite se.

Search predikcije uključuju popularne trendovske pretrage

Kako iskoristiti lokaciju?

Ako vam je biznis lokalni, tj usmjeren na jedno tržište (npr. Hrvatska ili samo na grad Rijeka), potrebno je svoje stranice optimizirati baš za lokalne pretrage.

Čak 50% svih pretraga na Googleu uključuje  lokaciju i nemojte ignorirati potencijalan promet od ljudi koji guglaju.

 

search box optimization- lokacija je bitna

 

 

 

Kako možete sami optimizirati Autocomplete?

 

Ono što možete odmah danas napraviti jest početi istraživati što ljudi traže, koliko često i koja im je namjera pretrage kako biste mogli bolje planirati sadržaj i iskoristiti nebrendirane autocomplete sugestije za povećanje prometa prema vašem webu i vašem biznisu.

 

  1. Otvorite Google Business profil i pobrinite se da imate velik broj izvrsnih ocjena jer Google voli korisnicima predložiti provjerenu tvrtku koju su korisnici pozitivno ocijenili.    TOP recenzije utječu na Google autocomplete
  2. Za početak, lokalizirajte ključne riječi. Ako ljudi traže “kozmetički salon“, nemojte ga nazvati “Beauty centar”.
  3. Poradite na recenzijama jer su one ključne. Što ih više imate, to bolje, a svakako neka ocjene budu iznad 4.
  4. Istražite što se trenutno nudi kroz polje za pretrage, optimalno na računalu kojeg niste nikad koristili i gdje niste ulogirani u svoj Google account kako ne biste dobili vama prilagođene pretrage.istrazivanje kljucnih rijeci
  5. Ukucavajte svaki pojedini termin u Google tražilicu i zapišite sve predikcije.
  6. Analizirajte svaki prijedlog pretraga: ima li veze s vašim brendom/uslugom/proizvodom, koliko se traži i ima li potencijal za monetizaciju. Ovo radite uz SEO alate za pronalazak ključnih riječi koji će vam reći više o volumenima pretraga, namjeri pretrage i koliko je teško rangirati se za određeni pojam. Bez SEO alata ovo nećete moći napraviti.kljucne rijeci-volumen pretraga primjer
  7. U pravilu je bolje fokusirati se na long-tail pretrage koje imaju veću stopu konverzija.
  8. Sastavite popis najvrednijih termina koja su aktualna kroz autocomplete. Proberite one koje su popularne/trendovske: ako su vezane za novosti, maknite ih iz popisa. Ako su vezane za neku promjenu koja će ostati, poput „ai tools“ ili “kava za espresso aparat”, ostavite ih.
  9. Napravite web stranicu.  Ono što je zanimljivo da većina biznisa koje Google predloži kroz Autocomplete ima u URL-u web stranice ključnu riječ s kojima započinje pretraga: npr “kozmetički salon” ili “restoran”.kljucna rijec u url-u i autocomplete
  10. Izradite landing stranice fokusirane na termine pretraga

Ne trebate se samo fokusirati na jednu pretragu i naslovnicu. Napravite i ostale landing stranice na vašem webu da odgovaraju pretragama za koje se želi pozicionirati.  Optimizirajte stranicu kroz naslov, metaopis, zaglavlja, alt tekst, URL-ove, sadržaj teksta na stranici itd jer to pomaže tražilicama bolje shvatiti o čemu se radi na vašoj stranici te vas bolje rangirati za pretragu koju ciljate.

 

autocomplete i kljucne rijeci

 

 

Želite li naučiti više o optimizaciji vaših stranica i sadržaja kako biste se pojavljivali kao TOP rezultati na Googleu kada korisnici trebaju proizvod ili uslugu koju vi nudite, dođite na online SEO edukaciju i naučite kako to napraviti! Sve je prilagođeno i totalnim početnicima kako biste što bolje mogli iskoristiti stečeno znanje.❗

 

PROČITAJTE JOŠ:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci