Što je zero click pretraga

Što je zero-click pretraga i zašto ljudi ne klikću na Googleove rezultate pretrage?

Ako ste se malo dublje počeli interesirati oko SEO-a (optimizacije web stranice za Google pretrage) ili pak Google oglasa na searchu, sigurno ste negdje vidjeli da se spominju „zero click searches“ ili pretrage koje ne rezultiraju klikom.

Primjerice, ukucate u tražilicu „koji je danas dan“, Google će vam izbaciti rezultat i ne trebate više ništa klikati. Isto je i za mnogo pretraga koje na primjer uključuju radno vrijeme nekog subjekta, vremensku prognozu, izračune putem kalkulatora itd. Takve pretrage smatraju se zero-clickom, odnosno što bismo rekli „potraga bez prometa prema webovima“.

Ožujak je donio je zanimljivu raspravu upravo o ovoj temi u kojoj su glavni akteri Rand Fishkin, jedan od najpoznatijih digitalnih stručnjaka za SERP i SEO na svijetu, te sam Google.

 

Priča ukratko ide ovako:

Rand je objavio kako 2/3 pretraga na Googleu u 2020. godinu nisu završili klikom. Podatke je dobio od SimilarWeba, a oni kažu kako „64.82% svih pretraga na Googleu, desktop i mobile zajedno, nije rezultiralo niti jednim klikom.“ Smatra da Google smanjuje prilike za brojne druge webove i sebi prisvaja sve veći broj rezultata, stvarajući tako monopolizam.

Google pretrage bez klikova

Tu su informaciju prenijeli brojni online webovi koji se bave ovom tematikom, pa tako i Search Engine Roundtable koji je analizirao Randovu analizu rezultata te su u zaključku naveli kako bi bilo super doznati malo više podataka od Google na ovu temu.

Onda se uključio i sam Google koji je u svom blogu postu pojasnio što je to zero-click.

Google zero click pretraga

Trenutno je zadnja reakcija ona Randa Fishkina, ali kroz Twitter thread.

 

No što je zapravo sve zero-click pretraga i zašto ljudi ne klikaju?

Kako je i Google objasnio u svom blogu, ljudi iz mnogo razloga koriste Google za pretraživanje, ali ne klikaju na rezultate pretrage.

  1. Ne znaju što traže

Ukucaju neki termin, poput „tenisice“, a nakon što vide što im je ponuđeno u rezultatima niti ne kliknu nego odmah promijene pretragu na „crne tenisice“ ili „Nike tenisice“. Ona prva pretraga smatra se zero-click pretragom. To se često događa pa stoga Google nudi korisnicima „related searches“ ili povezane pretrage.

 

  1. Ljudi traže brze informacije

Koje je vrijeme, koji je rezultat neke utakmice, koliko je kuna 100 američkih dolara…. Ako to tražite, Google će odmah ponuditi rezultat, tako što vuče podatke iz svojih alata ili dogovorenih licencnih ugovora.Google zero click

  1. Ljudi se odmah povezuju s nekim poslovnim subjektima

 

Kad radi Konzum, koji je broj telefona restorana s dostavom u blizini ili pak odrade rezervaciju putem Google My Business sučelja. Svakog mjeseca, Google putem pretrage povezuje korisnike s više od 120 milijuna poslovnih subjekata koji nemaju svoju web stranicu. Konzum radno vrijeme

 

  1. Neke pretrage završavaju na aplikaciji

 

Tražite li neku TV seriju, vidjet ćete možda rezultat za Netflix. Kad tražite šator za dijete, možda vam se prikaže Aliexpress. Imate li njihovu aplikaciju instaliranu na mobitelu kad kliknete na rezultat pretrage, odmah će vas preusmjeriti na aplikaciju i tamo će vam otvoriti prozor s tim proizvodom.

 

Sada kad znamo što je zero-click sve i zašto se događa, bolje razumijemo zašto je tako velik volumen pretraga koji ne završavaju na vašim web stranicama. S korisničke strane, bolje je iskustvo kad odmah dobiješ odgovor i ne trebaš klikati nigdje više, dok se s poslovne strane može razgovarati o negativnim aspektima kada ti se “Google umiješa u posao”. A Google se sve više miješa  i otima dio kolača u određenim nišama.

AKO VAS ZANIMA OVA TEMA, PROČITAJTE I OVE ČLANKE:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?