Što je Linkedin

Što je Linkedin i kako mu radi algoritam? Ažurirano za 2024.!

„LinkedIn“ je sve češći pojam kojeg ukucavate u Google tražilicu, javljaju SEO alati.  Konkretnije, “linkedin” se s hrvatskog tržišta u prosjeku guglalo u 2023.. godini čak 550.000 mjesečno, što je porast od preko 150% u godini dana!

 

LinkedIn je poslovna društvena mreža gdje se možete predstaviti potencijalnim poslodavcima, partnerima i klijentima, nastupiti kao poslodavac, izgraditi vlastiti brending, potražiti zaposlenike i B2B partnere.

Možda niste znali, no LinkedIn je najstarija društvena mreža. Pokrenut je 2003. godine, a za strelovit broj korisnika zaslužna je bila pandemija koronavirusa. Tijekom 2020. godine, rast u objavljivanju sadržaja na LinkedInu bio je čak 60% jer su tvrtke i pojedinci tražili način da ostanu povezani s poslovnom zajednicom. U 2023. godini, LinkedIn je postao svojevrstan must-have za bilo koga tko rade ili želi raditi – gotovo je zamijenio klasične životopise.

 

Broj korisnika LinkedIna  u 2023. godini premašio je brojku od  milijardu korisnika u više od 200 zemalja.

Broj korisnika LinkedIna u Hrvatskoj u srpnju 2023. godine bio je  854.000, što je 21.1% ukupnog stanovništa.

Čak 60% svih korisnika globalno  staro je između 25 i 34 godine (izvor: statista.com), a i Hrvatska prati taj trend: i u nas je najveća skupina korisnika ona između 25 i 34 godina starosti, a ima ih 470.000.  (izvor: napoleoncat.com)

Broj Linkedin korisnika- Hrvatska 2023

 

Zašto je LinkedIn bitan?

  • 8 ljudi zaposli se preko LinkedIna  svake minute
  • 52 miijuna ljudi traži posao preko LinkedIna (što znači da tamo možete pronaći zaposlenike koje trebate)
  • Oko 80% svih social media leadova za B2B tvrtke dolazi upravo putem Linkedina!
  • LinkedIn dovodi većinu prometa prema B2B blogovima i web stranicama. Čak 90% prometa B2B blogova dolazi putem društvenih kanala, a za 50% toga zaslužan je LinkedIn.
  • Oko 72% recruitera koristi LinkedIn za zapošljavanje novog kadra.

 

Linkedin za zapošljavanje

U svemu tome potrebno je znati kako LinkedIn funkcionira, primarno što raditi, a što ne, odnosno saznati kako radi LinkedIn algoritam kako biste mogli bolje planirati i plasirati sadržaj.

 

 

👉 Kako radi LinkedInov algoritam?

Kako radi algoritam neke društvene mreže već je 15-ak godina opsesija marketingaša. Otkad su tu, pokušavamo shvatiti kako „pobijediti algoritam.“

I kako radi LinkedInov? Paaaa gotovo jednako kao i mnogi drugi algoritmi, bira između mnogo različitih faktora što će vam prikazati u News Feedu.

Ima nekoliko osnovnih parametara (a niže u tekstu pročitajte i koje konkretne):

 

  1. Početni filter

Svaki put kad nešto objavite na LinkedInu, sustav instantno analizira sadržaj i klasificira ga kao odobren, slabe kvalitete ili spam.

  1. Testiranje publike

LinkedIn mjeri reakcije tzv. uzorka vaše publike i o njima ovisi hoće li vaš sadržaj dalje gurati ili ne.

Tu govorimo o važnosti inicijalne publike, primarno kroz prvih sat vremena od objave vašeg sadržaja. Svaka vaša objava prikazuje se dijelu (uzorku) publike na osnovi njihovog ponašanja – koji su sadržaj lajkali, komentirali ili podijelili, s kim su bili u interakciji i koliko često.

Tko vidi tvoju LinkedIn objavu- o važnosti folloeera i odabira konekcija

Ako vam se čini da su na vašim objavama stalno aktivni isti ljudi i da vi vidite postove istih nekoliko ljudi, niste pijani. 🥴

Linkednov algoritam gura objave prvo vjernim fanovima, odnosno onim ljudima iz vaše mreže koji imaju naviku lajkati ili komentirati vaše objave. Nakon toga sadržaj gura novim folloerima i konekcija. E sad, ako kod njih ne prođe dobro objava, moguće je da ste osuđeni na propast dosega. I zato valja paziti koga ćete prihvatiti kao konekciju – birajte one koji su bliski vašem poslu/industriji, odnosno one koji su već bili aktivni na vašem profilu. Dodavanje novih konekcija čisto radi povećanja broja nerijetko će značiti i rezanje dosega!

Tko prvi vidi vaše objave:

  • Uži krug followera i konekcija koji su stalno aktivni na tvojim objavama
  • Novi followeri i konekcije
  • Followeri koji su trenutno aktivni na mreži
  • Sve tvoje konekcije

 

Dakle, Linkednov algoritam gura objave prvo vjernim fanovima, odnosno onim ljudima iz vaše mreže koji imaju naviku lajkati ili komentirati vaše objave. E sad, ako kod njih ne prođe dobro objava, moguće je da ste osuđeni na propast dosega.

LinkedIn će pokušati onda gurnuti taj sadrža ljudima s kojima ste se spojili unatrag tjedan-dva, da i njih malo pokuša animirati na interakciju. Možda imate sreće pa se među tim društvom krije nekoliko osoba koje jedva čekaju komentirati. Ako su lurkeri, osobe koje samo promatraju bez aktivnosti, nemate sreće.

  1. Ocjena i distribucija sadržaja

Na osnovu reakcije vaše publike, LinkedIn ocjenjuje vaš sadržaj.

Različite aktivnosti različito doprinose ocjeni. Tako nije isto imate li 5 lajkova ili 5 komentara.

Komentari donose, ugrubo rečeno, duplu težinu, tj. duplu vrijednost jer potiče dalje druge na interakciju, dok je lajk nešto brzopotezno i kratkotrajno što radimo.

Što se distribucije sadržaja tiče, ona je raspoređena na nekoliko dana. U 2023. godini dogodila se promjena te vidimo sve više objava u feedu starih 1, 2, 3 pa i 7 dana. Malo LinkedIn sad drugačije raspoređuje koliko će toga gurnuti tijekom prvog dana. Tim više je objavljivanje svakog dana, a pogotovo više puta dnevno, donekle besmisleno jer uništite doseg onoj prethodnoj objavi čim nešto novo objavite.

Dobra je praksa imati razmak između dviju objava barem 24 sata.

  1. Izbor urednika

Zaposlenici LinkedIna također mogu utjecati na određeni sadržaj.

Ako određena objava ima značajno visoku interakciju, vaš sadržaj će preporučiti ljudima izvan vaše mreže (npr. trending post)

Trending sadržaj na LinkedInu

 

👉 Algoritam ima 3 primarna cilja:

  1. Prioretizirati relevantan sadržaj
  2. Poticati interakciju
  3. Ostaviti ljude što dulje na mreži

 

Relevantnost sadržaja TOP je prioritet na gotovo svim društvenim mrežama. Čak je i Instagram prije nekoliko godina krenuo tim putem: ne prikazivati najsvježiji sadržaj, nego najrelevantniji za određenog korisnika. A algoritam nam servira sadržaj za koji smatra da će nam biti zanimljiv. I ne smijemo ga baš kriviti što nam nešto prikazuje jer on uči od našeg ponašanja. Ponekad pogriješi, ali uglavnom umjetna inteligencija replicira tj. pokušava replicirati naše ponašanje.

Algoritam se redovito nadopunjuje i mijenja. Stoga, ono što ste čitali o Linkedinu  2020. ili 2012. godine uglavnom ne važi za 2024. godinu.

LinkedIn svake godine radi promjene, pa je tako i 2023. godina značila uvođenje brojnih novosti.

 

 

Linkedin aktivnosti

 

Na LinkedInu možete radi puno toga, između ostalog:

  • postaviti tekstualnu objavu
  • napisati članak
  • postaviti link na druge stranice
  • postaviti fotografiju ili galeriju fotografija
  • postaviti PDF listalicu (kroz mobile verziju)
  • postaviti video
  • održati LIVE chat
  • napraviti EVENT
  • slati poruke drugim korisnicima
  • lajkati i komentirati tuđe objave
  • pratiti druge korisnike (Follow)
  • povezati se s drugim korisnicima (Connect)
  • biti aktivni u grupama
  • otvoriti stranicu za tvrtku
  • pratiti hashtagove

 

Postoji čitav niz pristupa kod objavljivanja na LinkedInu. Ono što prolazi nekom, ne mora nužno prolaziti kod vas jer imate drugačiju publiku. Isto tako, ono što je prolazilo prije dvije godine više uopće ne mora biti dobro.

LinkedInov algoritam se prilagođava ponašanju korisnika.

 

 

Koji sadržaj najbolje prolazi na LinkedInu?

 

Koliko objavljivati na LinkedInu

Koristeći intenzivno LinkedIn te testirajući zaista ogroman broj objava posljednje četiri godine, došla sam do nekih zaključaka koje vrste objava najbolje prolaze, a u ovaj članak sam uvrstila i  istraživanje Socialnsidera koje linkam za sve koji žele pročitati originalan članak. Također sam uvrstila podatke istraživanja i studija drugih izvora.

Neka vam ovaj članak bude tek vodič za objavljivanje na LinkedInu, nikako sveto pismo. Najbolji način da saznate što prolazi kod vaše publike jest da budete konzistentni i redovito postavljate zanimljive i relevantne objave za vašu ciljanu skupinu.

 

Osnovni zaključci kako radi LinkedInov algoritam:

 

Kao i svaka druga društvena mreža, LinkedIn ima svoj algoritam kojim određuje tko će vdjeti objavu, odnosno koji će doseg ona imati. Svaka interakcija znači oživljavanje algoritma.

Ugrubo, ovako algoritam LinkedIna dodjeljuje „bodove“ za različite vrste interakcija, a najviše razlike radi o tome tko potiče interakciju:

  1.  Autor objave
  2.  Drugi korisnik LinkedIna

 

1. Utjecaj interakcije autora na doseg objave:

Like – 1 bod
See more – 2 boda
Reshare with your thoughts – 3 boda
Instant resharing – 6 bodova
Comment without additional commitment – 7 bodova
Comment that receives a reply from the author – 9 bodova
Comment that receives a reply from another author – 11 bodova

2. Utjecaj interakcije drugih korisnika na doseg vaše objave:

See more – nema utjecaja
Like – 1 bod
Instant resharing – 2 boda
Reshare with your thoughts – 3 boda
Comment without additional commitment – 5 bodova
Comment that receives a reply from the author – 7 bodova
Comment that receives a response from another author – 8 bodova

 

Što još utječe na LinkedIn algoritam:

 

👉 Social Selling Index ili SSI Index 💰

 

LinkedInov Social Selling Index, ili skraćeno SSI, je mjerilo potencijala korisnika u prodaji i realizaciji. Statistike pokazuju da s rastom SSI-a, raste i uspješnost njihove prodaje.
  • Utjecaj SSI (social selling indexa) na doseg je bitan ako imate na index preko 70 – takvi profili dobiju i do 25% veći doseg objava od drugih

 

Social selling index na LinkedInu

 

👉 Vrste sadržaja:

  • Na LinkedInu najbolje prolaze čisto tekstualne objave, fotografije i carouseli
  • Najgori doseg imaju objave o prolazu nekog testa, certifikatima ili LinkedIn članci
  • LinkedIn članci imaju SEO pootencijal te se možete rangirati na Googleovima rezulatima pretrage s njima, što nije loša taktika ako želite dosegnuti publiku putem tražilica, a nemate vlastitu kvalitetnu web stranicu i SEO strategiju

 

Recept za savršen LinkedIn post:

  • Napišite objavu dugu oko 1200 znakova (to znači dulje vrijeme zadržavanja korisnika)
  • U prve tri linije teksta se obratite korisnicima i naglasite problem ili temu objave- to je tvz. “kuka” za koju se zakače korisnici dok skrolaju
  • Ne počinjite objave s “Ponosan sam što”, , “Čast mi je…”, “Jeste li znali….”, “Cesto me pitaju”…., “Položio sam x i sad imam certifikat”
  • Fotografija uz objavu može jako puno učiniti za povećanje dosega, a najbolje prolaze fotografije lica i ne-stock vizuali
  • Razmislite o tome je li objava zanimljiva vašim pratiteljima, i postavite neki call-to-action po potrebi

 

 

👉 Linkovi – LinkedIn ih ne voli:

  • Objave bez linkova (statusi samo s tekstom) prolaze bolje od bilo koje vrste drugih objava na Linkedinu
  • Objave bez linkova dobiju 6x veći doseg od objava s linkovima (izvor: Hootsuite)
  • Postovi bez linkova imaju manje dijeljenja, ali 4x više reakcija i 18x više komentara

 

👉 Komentari, editiranje i dijeljenje:

  • Dijeljenje tuđih objava bez smislenog statusa ne utječe na doseg inicijalnog posta
  • Komentari povećavaju doseg tuđih objava puno više od dijeljenja objave
  • Pobrinite se da se unutar prva tri sata od objave ljudi angažiraju oko vaše objave
  • Druga objava istog dana na LinkedInu automatski smanjuje doseg prve objave (najmanji razmak između dvije objave neka bude 18 sati, optimalno 24)
  • Interne interakcije (ljudi iz iste tvrtke) smanjuju doseg objave 20-25% za sve ostale

 

👉 Duljina, vrijeme objave i trajanje objava:

  • Barem 8 linija teksta po objavi je preporučljivo za veći doseg
  • Jutra su presudna: optimalno je objavljivati između 8 ujutro i podne, odnosno u vrijeme kada je vašoj ciljanoj skupini jutro radnog dana
  • LinkedIn će vašu objavu testirati unutar prvih 90 minuta, ocijeniti vašu objavu u prva 24 sata i raširiti vidljivost tijekom narednih 7 dana.

Duljina posta na LinkedInu

 

Third-party apps za scheduliranje objava:

  • Pre-definirane objave više nemaju manji doseg, naravno pod uvjetom da ste aktivni na postu nakon što ga aplikacija objavi

Scheduliranje objava na LinkedInu nije dobra praksa

 

Hashtagovi:

  • Na američkom tržištu hashtagovi su nestali, a najavljuje se njihov postupan nestanak u cijelosti tijekom ove godine
  • Optimalan broj hashtagova na LinkedInu je 3 do 5
  • Vlastiti hashtagovi pojačavaju interakciju jer se korisnici mogu pretplatiti da slijede hashtag pa samim time  vide vašu objavu u feedu (moj je #SEOsavjeti)
  • Na mobilnoj verziji LinkedIna vidjet ćete više objava povezanih s hashtagovima koje pratite

 

Vlastiti hashtagovi na LinkedInu

 

 

8 savjeta kako da “pobijedite” LinkedInov algoritam:

 

LinkedIn se konstantno mijenja, odnosno mijenja svoj algoritam, kako bi poboljšao korisničko iskustvo na platformi. Algoritme koji određuju koji će vam se sadržaj prikazati imaju svi, od Facebooka preko TikToka do Googlea.

Linkedin je i u 2023. godini ažurirao  načine na koji određuje koje će objave pogurati. Umjesto na tzv. viralnosti objava kao u 2022. godini, fokus je na kvaliteti i relevantnosti objave.

Zašto? Jer je viralnost objava rezultirala poplavom selfieja, tiktok videa i neoriginalnog sadržaja, zbog čega je Linkedin počeo malo nalikovati na neformalne mreže kao što su Facebook i TikTok. Izgubila se ozbiljnost, jer su se u moru viralnih objava izgubile kvalitetne, stručne i korisne informacije.

 

Jason Feifer je napisao izvrstan članak o novom LinkedInovom algoritmu nakon razgovora s Danom Rothom, glavni urednikom LinkedIna i Alice Xiong, direktoricom razvoja proizvoda. Dakle, ovo nije zaključak nekog LinkedIn „gurua“, nego info direktno od ljudi na visokim pozicijama u LinkedInu.

Žele se odmaknuti od VIRALNIH OBJAVA.

Kako je glavni LinkedInov urednik rekao, viralni sadržaj im je često “crvena lampica”. Nakon što su uočili kakav sadržaj dobiva tu viralnost, odlučili su se pozabaviti promjenama koje bi utjecale na to da koristan i stručan sadržaj bude ipak fokus korisnika, a ne da se pretvore u zabavni content lunapark.

 

Što je novo na LinkedInu u 2023. godini:

  1. Followeri su “važniji” od konekcija. Ako objavite nešto na LinkedInu, vašu će objavu prije vidjeti followeri nego konekcije jer LinkedIn smatra da ako nekog pratite, da vas zanima njihov sadržaj.

To je dobar razlog da upalite tzv. Creator mode te da pozovete ljude da zaprate vaš hashtag.

 

👉 Creator mode

Creator-mode-za-Linkedin

U postavkama na svom profilu uključite način rada Creator kako biste omogućili drugima da vas prate i tako konzumiraju vaš sadržaj, umjesto da vas dodaju kao novu konekciju.

Creator Mode će vam pomoći da brže prikupite followere.
No morate ćete objavljivati minimalno 2-3 puta tjedno kako biste ostvarili konzistentnost i zadržali publiku. Upalite Creator mode ako redovito objavljujete na LinkedInu (više od 2x tjedno).

 

Follow opcija na LinkedInu

 

 

  1. “Viralni” tiktokovi, memeovi, selfiji i ostali zabavni sadržaji neće više dobivati toliko prostora.

Iako je najava LinkedIn tima bila da laki i zabavni sadržaji neće dobivati toliko prostora na feedu, obzirom da korisnici najviše reagiraju na takav tip objava (da, nažalost i na LinkedInu), još uvijek vidimo tzv. facebook-instagram sadržaj. Živi bili pa vidjeli, hoće li se u 2024. godini dogoditi veliki pad zabavnog sadržaja.

 

  1. Objave u kojima se dijeli “znanje i savjeti” postaju glavni prioritet na platformi.

Prije je LinkedIn algoritam nagrađivao često objavljivanje, no 2024. godina donosi promjene pa se tkao vaše objave vide na feedu drugih i do tjedan dana nakon objavljivanja. To znači da

 

Kako LinkedIn određuje koja je objava u domeni “znanje i savjeti”?

 

  1. Objave su usmjerene specifičnoj publici

Pišete li nešto osobno, algoritam može procijeniti da je ta objava bitna samo vašim konekcijama. Pišete li nešto o B2B marketingu, sustav će prikazati objavu ljudima u toj zajednici.

 

  1. Objave imaju “smislene komentare”

Poplava komentara iz tzv. engagement podova (LinkedIn grupa) na nekoj objavi do sada bi uvijek snažno povećala doseg objave. Plitki i brzi  komentari (“Slažem se!” ili “Bravo!”) neće imati jednaku snagu kao konkretan komentar neke osobe koja kvalitetno doprinosi temi.

  1. Objave je napisala stručna osoba iz nekog područja

Kao što Google ocjenjuje vašu web stranicu kroz sadržaj kojeg objavljujete te vas svrstava u određenu grupu i smatra autoritetom, tako će i LinkedIn gurati objave onih ljudi koji kontinuirano pričaju o svom polju.

  1. Mišljenja na određenu temu su važnija od informativnog sadržaja

LinkedIn nije news portal, već zajednica gdje se poslovna zajednica druži i izmjenjuje mišljenja te gdje jedni od drugih učimo.

 

 

Dodatne novosti u 2023. godini:

  • Možete prvi komentirati vlastitu objavu bez da vas algoritam kazni manjim dosegom.
  • Možete editirati objavu unutar prvih sat vremena bez da vas algoritam kazni.
  • Odgovaranje na komentare drugih korisnika unutar prvih 12 sati od objave povećava doseg.
  • Kratki video sadržaj ima manji doseg od vizuala i čisto tekstualnih objava, ali rezultira većom stopom konverzija.

 

 

VRSTE OBJAVA NA LINKEDINU I KAKO PROLAZE:

1. Objave bez linkova prolaze bolje od bilo koje vrste drugih objava na Linkedinu

 

Linkedin algoritam i tip objava

 

Mnogi koriste LinkedIn da bi povećali promet prema vlastitim web stranicama (ja prva), no linkovi iz drugih izvora nisu baš omiljen sadržaj ove platforme.

Zašto?

Jer LinkedIn ne voli da odlazite s LinkedIna.

Stoga će nerijetko dati mnogo više prostora i šansi sadržaju koji zadržava korisnika na toj platformi.

Osim toga, mogući razlozi zašto LinkedIn najviše voli čisto tekstualne objave jesu:

  • zauzimaju manje prostora na ekranu korisnika pa stane više sadržaja
  • ne troše puno bandwidtha (količinu podataka koja se prenosi)
  • izgledaju profesonalnije od objava s vizualima

 

LinkedIn baš ne voli da postavljate linkove u objave. Pa ako već vaša objava nije isključivo znakovna, prednost će dati vizualima.

Tako fotografija koju ste objavili na LinkedInu bez pratećeg linka može imati i do 70% višu stopu interakcije od objave s fotografijom i linkom (izvor: SocialInsider)

I u Hootsuiteu su došli do sličnih rezultata: U prosjeku, objave bez  linkova imaju 6x veći doseg od objava s linkovima. Dok objave bez linkova imaju manji broj dijeljenja, dobivaju gotovo 4x više reakcija i 18x više komentara).

Svejedno, postavite li link na sadržaj na svom webu, i dalje ćete dobiti lijep broj posjeta te nemojte zbog toga svoj feed pretvoriti u slikovnicu sastavljenu samo od fotografija.

 

2. Prvih  90 minuta je ključno

Postoji jedan izraz na engleskom koji savršeno opisuje situaciju u kojoj osoba nešto objavi i više se tom objavom ne bavi – POST AND GHOST.

Nemojte nešto objaviti pa nestati.

U prvih 90 minuta se događa puno toga dobrog za doseg vaše objave.

Objavu će prvo vidjeti vaši česti komentatori, interni krug jako angažiranih ljudi i svi oni koji su se pretplatili na vaše objave putem zvona na profilu (ili su možda zapratili neki od hashtagova kojeg koristite).

Ako ljudi komentiraju objavu, odgovarajte im na komentare. To vam podiže vidljivost.

 

3. Koristiti alate za zakazivanje objava- da ili ne?

Iako je LinkedIn prije par godina objave koje su bile schedulirane putem 3rd-party aplikacija kažanjavao nižim dosegom, to više nije slučaj. Osim toga, LinkedIn je i sam uveo opciju zakazivanja objava putem vlastite platforme.

Ako planirate nekao na put ili u glavi imate niz objava i voljeli biste ih odmah posložiti, u besplatnoj verziji aplikacije Buffer možete postaviti do 10 objava mjesečno.

No i dalje je bolje direktno objavljivati na Linkedinu. Zašto?

a) nećete zaboraviti da ste nešto objavili pa ćete se moći angažirati oko objave (što je jako bitno za prvi boost dosega)

b) jer možete tagirati ljudi i tvrtke, što je u mnogim vanjskim appovima nemoguće

 

 

4. Komentirajte tuđe objave za vlastitu vidljivost

Kako da vas drugi uoče na LinkedInu, a da niste dosadni pa šaljete 100 zahtjeva za povezivanjem?

Komentirajte tuđe objave, i to smisleno (dakle ne “Hvala!”, “Čestitke” i “Bravo” jer vas zbog tih komentara neće nitko primijetiti).

Komentari znače interakciju, a LinkedInov algoritam voli interakciju. Brzopotezno lajkanje neće donijeti neku pretjeranu vidljivost objavi kao komentari.

Zašto biste komentirali tuđe objave?

Više je dobrih razloga:

a. Radite na svom brendiranju – umjesto da samo kažete “Bravo!” ili “Hvala!”, napišite dulji komentar koji će ostalim članovima LinkedIna dodati vrijednost, zbog kojeg će možda kliknuti na vaše ime i poslati zahtjev za spajanjem jer žele više znati od osobe poput vas.

b. Pomažete drugima da ostvare doseg – a dobro je biti koristan

c. Pomažete sebi da poboljšate doseg – prije nego postavite objavu na LinkedIn, angažirajte se na tuđim objavama i komentirajte, a zauzvrat će i vaša objava postati vidljivija njima.

 

Linkedin komentari

 

U svojoj objavi “10 savjeta za boostanje vašeg sadržaja na LinkedInu“, Richard je iznio par zanimljivih podataka:


📢 Komentari su najbolji način da povećate doseg, samim time i vidljivost, a i potencijalnu bazu konekcija, odnosno followera.

📢 Kad komentiraš nečiju objavu, taj netko dobije “boost” dosega od 8%, 6% dosega dobiješ ti kao komentator.

 

Ovo se direktno nadovezuje na sljedeće:

 

5. Želite li pomoći nekom da ostvari bolji doseg, dijeljenje nije TOP taktika

 

Već dugo vremena je poznato da LinkedIn algoritam nije nimalo nalik Twitterovom retweetu. Ako podijelite nečiju objavu na svom zidu svojoj publici, niste učinili puno za povećanje dosega te objave iako ste to htjeli.

Repostanje je bolja taktika.

Komentiranje tuđe objave je također dobra taktika.

Zašto?

Kada podijelite nečiju objavu, zapravo duplicirate sadržaj na LinkedInu. To se LinkedInovom algoritmu ne sviđa. Zato vašu objavu vidi cca samo 1% vaših konekcija.

Kad napravite “repost”, sve interakcije idu originalnom autoru, nešto kao retweet.

Kad komentirate, oboje ste na dobitku.

Dijeljenje objava na LinkedInu

 

Komentari potiču razgovore, stvaraju odnose i grade dinamiku, a to je zapravo bit poslovanja. Ako radite tzv. networking, ne radite ga pasivno dijeleći tuđu objavu bez nekog svog dodatka, već se aktivno uključite u diskusiju jer ćete tako potaknuti algoritam da radi u vašu korist.

LinkedIn voli interakcije, voli komentare, diskusije, sve što produljuje vrijeme provedeno na platformi oko neke objave.

Postoji i opcija da svoj komentar na tuđoj objavi podijelite kod sebe na profilu i proširite diskusiju.  Dakle, LinkedIn vas gura u smjeru da razvijete diskusiju oko teme na svom zidu, ali s vlastitim komentarom.

Linkedin komentar

 

Stoga ne čudi da dijeljenje nečijeg statusa, ali uz dodavanje barem 100-200 vaših riječi podiže doseg objave.

 

Kako komentirati?

„Komentar za bolji doseg“ je prilično česta pojava i bolje išta da komentirate nego ništa. No ako zaista želite doprinijeti povećanju dosega neke objave, a pritom i sami profitirati od toga pokazujući da imate nešto za reći, savjetujem da komentirate na sljedeći način:

  • Dodajte vlastito mišljenje
  • Ne hejtajte nekog ili nešto i ne svađajte se
  • Razlomite dugačak komentar u paragrafu radi lakšeg čitanja
  • Dodajte link ili fotografiju koja dodaje vrijednost
  • Tagirajte neke druge osobe kako biste razvili diskusiju još više

 

Komentiranje tuđih objava je najbolja metoda da vas drugi primijete. Svi mogu brzopotezno lajkati, ali ostaviti kvalitetan i pametan komentar puno je teže. Osim toga, na vaš lajk ne može se nitko drugi nadovezati, dok se oko komentara može razviti rasprava, a to je dinamika koja je poželjna na svim društvenim mrežama. Pa tako i na LinkedInu.

 

6. Vrijeme i kvaliteta objave ispred kvantitete – objavljujte  najviše 1x dnevno

Radno vrijeme, i to ono kroz jutro, optimalno je vrijeme za objavljivanje na LinkedInu, pokazali su brojni testovi. Zašto? jer su tada ljudi na poslu.  Kroz jutro se posao tek zahuktava, dok se popodne uglavnom završava pa je donekle logično da je više ljudi aktivnije do podne.

No ako je vaša publika s druge strane svijeta, objavljujte  u vrijeme kada je njima radno vrijeme. Stoga će možda najbolje vrijeme za objavljivanje biti poslijepodne i navečer, čak i vikendima.

Iako je poželjno redovito objavljivati na LinkedInu, to nužno ne znači svakodnevno (tzv. #postaday), a svakako ne znači 2-3 puta dnevno.

Naime, LinkedInov algoritam, kao i npr. Facebookov algoritam, određuje što je tko vidjeti u svom News Feedu. Obzirom da je sadržaja puno i da je borba za prisustvom u News Feedu ogromna, nelogično je da će LinkedIn pustiti nekom da vidi vaše dvije objave istog dana. On će radije sasjeći doseg prvoj objavi (jer je stigla friška) te ćete postavljanjem druge objave zapravo maknuti prvu objavu s očiju drugih.

Ponekad se može dogoditi i obrnuto. Ako je prva objava toliko jaka i mnogi korisnici se okupljaju oko nje komentirajući, druga objava mogla bi ostati u sjeni prve jer LinkedIn ne voli ignorirati interakcije (što komentari svakako jesu).

 

👉 Koliko korisnika LinkedIna redovito objavljuje na mreži? 

Unatoč velikom broju otvorenih profila i sve većoj aktivnosti, samo 16% posto korisnika je aktivno svakog dana, no objavljujte ih puno manje.

Zanima li vas više novosti o LinkedInu,  pratiti aktivnije članove kako biste ostali u tijeku. Zapratite me na LinkedInu ili zapratite hashtag “novo na linkedinu“.

Trebate li srediti svoj LinkedIn profil, javite se za konzultacije.

 

Ukoliko tek krećete u svijet LinkedIna, pročitajte i ostale tekstove kako biste dobili bolju tj. širu sliku:

·        Kako napraviti i popuniti LinkedIn profil 
·        Kako da vas primijete na LinkedInu? Ovi savjeti mogu pomoći.
·        Dimenzije fotografija za LinkedIn – 2023. godina
·        Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu?
·        Isprobajte ovih 15 ideja za LinkedIn objave
·        Zašto bi svaki zaposlenik tvrtke trebao biti na LinkedInu?
·        LinkedIn savjet: Kako staviti bold, italics, smajliće i simbole na LinkedIn?
·        4 korisna trika za LinkedIn koja možda niste znali
Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci