Što se dogodi ako stanete sa SEO-om?

Što se dogodi kad prestanete raditi SEO na web stranici?

Dok oglašivačke kampanje mogu biti one-time thing, SEO optimizacija web stranica i sadržaja na njoj je zapravo dugotrajan i on-going proces. Kao što je automobil potrebno održavati, ulijevati u njega gorivo da bi išli, mijenjati gume, ulja, filtere i štošta drugo, tako i web stranicu valja paziti.

Stoga, ako već imate web stranicu, ne zaboravite je redovno održavati. I dodati neki novi tekst, kao što dodajte gorivo u automobil. Sadržaj je gorivo za webove.

Što se dogodi kad prestanete raditi SEO?

Zapustite li automobil ili web stranicu dulje vrijeme, moguće je da će oni uredno nastaviti „voziti“. Ali možda baš jednom kad vam jako trebaju, ostavit će vas na cijedilu. I morat ćete kupiti novi auto, odnosno napraviti potpuno novu web stranicu.

Osjetit ćete da stranica „umire.“ Jednom kad je više ne optimizirate, vidljivost vaših stranica bit će sve slabija na Googleovim rezultatima pretrage, a samim time i manje će ljudi dolaziti na web, manje će slati upite, kupovati…I onda će nastati panika. No popravak godinama zapuštene stranice ili one koju su krpali kojekakvi priučeni majstori nerijetko je dugotrajan i skup posao.

Tu ujedno leži i odgovor na vrlo često pitanje: Koliko se dugo radi SEO?

Jasno je da oni kojima to nije struka postavljaju takvo, sasvim logično i razumno pitanje.

Stoga ću pokušati tako i odgovoriti.

  • SEO se radi prije launcha web stranice, kao priprema za bolju izradu weba. Jer SEO nisu samo tekstovi, pod SEO optimizaciju spadaju brojne tehničke stvari i zapravo tekst dolazi na kraju, kao gorivo koje pokreće „motor ispod haube.“ Karoserija bi u tom slučaju označavala web dizajn.

Primjerice, SEO stručnjak može vam pomoći u slaganje bolje (SEO-friendly) strukture web stranice i smanjiti broj potencijalnih grešaka koje se nekad događaju. Kao npr da su vam sve kategorije stavljene iza #hashtaga, pa ste nevidljivi na Google rezultatima. Hashtagovi su dosta česta SEO katastrofa. Malo je za reći da je klijent koji mi se javio za SEO audit i optimizaciju morao potrošiti dosta vremena i novca iznova da sve postavi kako treba.

12 savjeta kako napraviti URL adresu koja je SEO-friendly

  • SEO se radi i nakon launcha web stranice. Valjda prijaviti sve stranice na Google Search Consolu, pregledati i popraviti eventualne greške, a onda krenuti s redovitim tankanjem sadržaj-goriva te raditi na offpage optimizaciji kroz lokalni SEO, diseminaciju sadržaja kroz različite kanale i povezivanje s drugim stranicama.

 

  • Mnogi misle da se SEO radi jednom, nakon što napravite dobru SEO pripremu ili pak naknadni SEO audit te sve popeglate da web bude funkcionalan, no to je osnovna higijena, onaj must-servis.

Sad slijedi najgora faza– kažem najgora jer zahtijeva čekanje- da se pojavite među TOP rezultatima na Googleu za vama željene pojmove. I to ponekad traje mjesecima. Novim webovima u najmanju ruku treba 3 do 6 mjeseci da krenu vidjeti prve rezultate, a godinu dana da zasjaju. Kasnije sve ide puno brže.

  • Kad ste ostvarili određene SEO pobjede (čitaj: krenuli se pojavljivati među TOP rezultatima pretrage na Googleu) kroz pola godine, bitno je ne stati. Ne želiš stati kad ti utrka ide dobro. A nije dobro ni stati kad pobijediš. Jer paralelno s tobom vježbaju i voze i drugi webovi.

Održavanje web stranice, praćenje prometa i optimiziranje potrebnih elemenata pomoći će da vam web radi bez greške.

 

 

SEO je dugoročna strategija

 

Zašto gubite rankinge kad prestanete raditi SEO?

Google kontinuirano crawla (pregledava) web stranice kako bi pronašao novi i relevantan sadržaj. Ako se vaš sadržaj na crawla i ne indeksira, na kraju ćete ostati bez vidljivosti na tražilici jer će Google pretpostaviti da vam web stranica nije aktivna te stoga nije vrijedna da bude među TOP rezultatima.

Stanete li sa SEO-om jednom kad ste zadovoljni kako stojite na Googleu, kroz neko vrijeme počet ćete gubiti pozicije. Kao što mišići atrofiraju kad ne vježbate, tako atrofira i vaša web stranica kad se njome ne bavite. Posebno kad na njemu ne objavite nikakav novi sadržaj mjesecima ili godinama.

Pad organskog prometa u početku će biti postepen i malen. No ako tad stvari ne shvatite ozbiljno i odmahnete rukom jer „nije to ništa,“ uskoro će biti svašta. A kako je organski promet pored email marketinga onaj dio digitala koji donosi najveći ROI, i vaše će poslovanje vjerojatno patiti. Dio biznisa koji ne ovisi toliko o SEO prometu neće pad na rezultatima ni osjetiti, ali spada li vaš biznis pod to?

 

Možda vas zanima: Indeksiranje web stranice: zašto vam neke stranice nisu vidljive na Googleu

 

Što se dogodi ako prestanete objavljivati novi sadržaj?

Sigurno ste čitali kako je sadržaj kralj web stranica. Ne objavljujete li redovito aktualne i za vaše poslovanje bitne informacije, posebice one koje su korisne, Google će zaključiti kako više niste relevantni. Jedan od glavnih signala koje Google gleda kod rangiranja sadržaja jest svježina sadržaja.

Najčešći razlozi zašto ljudi ne objavljuju novi sadržaj jest što ne vide rezultate od postojećeg. Razloga zašto vašeg sadržaja nema na Google rezultatima pretrage može biti puno, a neki su:

  • tekstovi nisu optimizirani, već su napisani „iz glave“
  • zbog starih tekstova koji se ne rangiraju ljudi prestaju „vjerovati u SEO“
  • manjak ideja oko tema što pisati
  • manjak vremena za pisanje tekstova
  • manjak budžeta za angažiranje drugih da produciraju sadržaj

 

Koliko trebate objavljivati da biste ostali SEO-relevantni?

U pravilu vrijedi ona „Što više tekstova imate, to bolje kotirate“. Naravno, ako su tekstovi SEO friendly i ako su sadržajno usmjereni da čine tematske cjeline pa da vašeg web mjesto postane autoritet za određenu temu. Pišete li o horoskopu i receptima na web stranici, a bavite se nečim što nemate veze baš s tim, mala je šansa da ćete postati tzv.  topic authority.

Bolje je objavljivati manje, ali kvalitetnije. Posebice ako pokušavate postati stručnjak/autoritet za određenu temu.

Preporuka je da pokušate barem jednom tjedno objaviti nešto novo na stranici, a minimalno jednom mjesečno. Znam da je ponekad teško pronaći nove teme, posebice ako ste u uskoj niši, no računa se i redovito osvježavanje starijih tekstova. Jer ne želite na webu imati prastari sadržaj s informacijama koje više ne vrijede.

Umjesto da pišete novi sadržaj, radije ažurirajte stari. Tako ćete potrošiti manje vremena na izradu novog sadržaja, a pritom ćete se riješiti i nebitnih tekstova.

Ima li ažurirani sadržaj utjecaj na SEO?

 

Što se dogodi ako ne održavate SEO s tehničke strane?

 

Google kontinuirano ažurira svoje algoritme, a na vama je da vam stranica bude u skladu s najboljim smjernicama i praksama.

Primjerice, od 2021. godine mobilna je verzija stranica važnija od desktop verzije  (tzv. mobile-first indeks) pa ako imate zastarjelu stranicu koja nije optimizirana za posjete s mobilnih uređaja, džabe vam lijepa desktop stranica. Google vas smatra zastarjelima i nerelevantnima. I ako već niste potonuli na Googleovim rezultatima pretrage, to je jer imate  ili puno sreće (i malo konkurencije) ili spadate pod YMYL web pa vam prolazi.

Iste je godine Google uveo i Core Web Vitals test kako bi dodatno (pro)cijenio kvalitetu web stranice za korisnike. Prolaz na testu je ranking faktor pa je dobro da ga vaša web stranica prođe.

Pročitajte i Kako ubrzati web stranicu u 10 koraka da prođe Googleov test

Drugim riječima, ako ste se prestali baviti web stranicom s tehničke strane jer vam je skupo plaćati mjesečno održavanje web stranice, možda nećete na vrijeme uočiti neki tehnički problem zbog kojeg će stranica lagano kliziti prema kraju SERP-a.

Ako radite određene nadogradnje weba, uvodite nove proizvode ili usluge, ukratko ako mijenjate stvari po webu, nerijetko će neki postupci rezultirati pokojom greškom. Koja može biti dosta pogubna za vašu vidljivost na Google rezultatima.

Ispričat ću vam jedan primjer greške koja se nedavno dogodila, a koja je samo zbog redovitog SEO nadzora uočena na vrijeme te je spriječena SEO katastrofa.

 

Klijent je na web stranicu postavljao nove kolačiće, odnosno plugin koji je rješavao famoznu „Politiku kolačića“ Sve je na prvu bilo savršeno odrađeno, osim jednog malog detalja – nije. U procesu postavljanja plugina dogodila se sitnica koja je rezultirala greškom „Error! The page did not paint any content. Please ensure you keep the browser window in the foreground during the load and try again. (NO_FCP)(laički prevedeno: Googlebot nije mogao doći do sadržaja stranice jer se on nije učitavao).  Uočila sam to sasvim slučajno, tijekom mjesečnog audita kad pregledavam stranice i srećom- samo 1 dana nakon postavljanja novog Cookie plugina. Problem je brzo korigiran i klijentovoj web stranici nije ništa dogodilo.

 

I za kraj, jedan vrlo dobar razlog zašto ne biste trebali prestati raditi na SEO optimizaciji web stranice:

Jer ga sve više konkurenata radi i samo je pitanje dana, mjeseca ili godine kada će vas netko prešišati dok ste vi spavali na SERP-ovima.

 

SEO je dugoročna strategija, nikako nešto što obavite jednom i to je to. To je kontinuirani proces koji ima svoje faze jače i slabije aktivnosti. No to što vam je netko dobro posložio web i što ste počeli dobivati puno organskog prometa jer ste savladali SEO, nikako ne znači da ćete  tako zauvijek ostati. SEO pozicije se trebaju osvojiti, ali ih valja i zadržati.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci