Medicinski blog: Kako pisati stručni sadržaj kojeg će pacijenti razumjeti
Gotovo tri četvrtine online pretraga vezanih za medicinu počinje s Googleom. I dok sam u ranijim blogovima objasnila ulogu SEO marketinga u zdravstvu, odnosno kako raditi društvene mreže ako ste medicinar, u ovom članku pokušat ću objasniti kako pisati medicinski blog koji će pacijenti naći, ali i razumjeti.
Jako je teško napisati medicinski blog koji je stručan i razumljiv, odnosno onaj koji će biti po volji i doktoru i pacijentu. A kad tu stavimo i ciljano SEO pisanje po ključnim riječima koje ljudi guglaju, nastane kaos.
Stručni vs. svakodnevni govor
91% svog napisanog sadržaja nikad neće dobiti niti jedan neplaćeni klik, pokazalo je istraživanje 2020. godine provedeno na milijardu stranica!
Naučite danas kako biti među ovih 9% koje ljudi klikaju.
Doktori ne razumiju pacijente, pacijenti ne razumiju doktore. Zato se nerijetko ne možemo „naći.“
Doktori vole koristiti stručne termine pri pisanju, bilo da se radi o receptima za terapiju, bilo da se radi o blog postu. A mi potencijalni pacijenti tražimo da nam objasnite nešto kao petogodišnjaku. Nimalo ne cijenimo kad se doktori razbacuju stručnim terminima.
„Ali mi se ne razbacujemo, to se tako zove“, čujem doktore.
I software se zove omekšje, pa ipak niste taj suludi termin nigdje pročitali. Uglavnom pišemo „softver“.
Budite tu za svoje pacijente i prilagodite se njihovoj razini znanja kako bi međusobna suradnja bila puno lakša, a rezultati bolji za obje strane.
A tek kad krenu s latinskim izrazima… Doktori, pričajte hrvatski!
Kad ne razumijemo terminologiju, naša pažnja opada. U trenutku kad čujemo nešto na latinskom, samo čekamo kad ćete skužiti da vas ne kužimo. Često se znam našaliti s doktorima i reći “Ajmo sad na hrvatski, objasnite mi kao petogodišnjaku.”
Krenimo s primjerom:
Kako doktori pišu naslov: „Križobolja“
Što i koliko ljudi pretražuju mjesečno:
Dakle, iako se riječ „križobolja“ traži 260 puta mjesečno u Hrvatskoj, višestruko više traže se “bolovi u leđima”, odnosno “bolovi u križima”. Stranica bi imala više posjeta da je u naslovu neka od tih fraza, a ne “križobolja.”
Pišite onako kako ljudi guglaju, kako ljudi komuniciraju.
Više ljudi traži zubara nego stomatologa.
Više ljudi gugla čukljeve, nego njegov latinski naziv hallus valgus kojeg koriste doktori.
Content marketing počiva na dvosmjernoj komunikaciji. Dok tradicionalni marketing polazi od pretpostavke “Ovo bi se ljudima moglo svijeti” pravi content marketing ili marketing putem sadržaja polazi od onog “ja znam što ljudi traže.”
Ljudi vam govore što žele naći, a na vama je da im ponudite odgovore umjesto da ih pokušavate promijeniti da počnu guglati drugačije.
Gdje nam ljudi to govore? Na Google tražilici!
Ako malo ljudi traži to što vi pišete, nećete dobiti željeni organski* promet, odnosno on će biti manji nego što je mogao biti. A kako istražiti što sve ljudi traže možete sami pomoću SEO alata ili me angažirajte da to napravim za vas.
*Za one koji su prvi put na mom blogu, organski promet znači neplaćeni promet, za razliku od oglasa koji se pojavljuju na Googleu i koji mogu dovesti ljude na web.
Nemojte se odmah pomamiti za idejom oglasa jer:
- nemate toliko novca da se non stop oglašavate
- ako i imate novca da se non stop oglašavate, ne možete pogoditi sve moguće varijacije pretraga
- oglasi generiraju manji broj klikova od SEO sadržaja
- oglasi rezultiraju manjom stopom konverzija od SEO sadržaja
Više je razloga da naučite ispravo pisati za online nego da se pouzdate isključivo u oglašavanje.
Da bismo napisali dobar medicinski blog kojeg će ljudi pronaći onda kad im zatreba pomoć (drugim riječima, onda kada pretražuju Google u potrazi za odgovorima), trebamo oblikovati poruke tako da se podudaraju s upitima pacijenata.
Kako napisati medicinski blog?
- Prvo trebamo pronaći optimalne ključne riječi koje korisnici pretražuju. One će biti fokus naše poruke, i kroz naslov i kroz tekst. Za pronalazak ključnih riječi pomažu nam različiti SEO alati poput SEMrusha ili Ahrefsa.
2. Trebamo pogoditi namjeru pretrage korisnika (što on želi naći – tablete, savjet, doktora, nešto četvrto?).
Kada netko pretražuje samo jednu riječ (npr.„križobolja“ ) znamo li točno što traži? Lijek? Masažu? Simptome bolesti? Operaciju? Doktora? Pregled? Oporavak nakon operacije kralježnice?
3. Zatim slijedi oblikovanje teksta na način da on bude čitak, jasan i strukturiran.
Za online kanale nije dobra praksa pisati ogromne tekstove, tzv. plahte teksta, koje nemaju razmake, istaknute riječi, poneki bullet ili fotografiju. Zašto? Jer je teško čitati ogroman tekst na onlineu.
primjer nepreglednog teksta
Važna napomena: SEO sadržaj neće se odmah pojaviti među rezultatima pretrage na Googleu, posebice ne među top rezultatima. SEO je spor i sadržaju tj stranicama na kojima se sadržaj nalazi treba 3-6 mjeseci da se rangiraju dovoljno visoko da krenu prvi organski klikovi.
Prije nego stisnete gumb „objavi“ na medicinskom blogu, provjerite sljedeće:
- odgovara li sadržaj bloga namjeri pretrage
- jeste li odgovorili na upit
- je li odgovor zaista vrlo jasan i razumljiv svima
- koristite li tražen(ij)e termine: križobolja vs bolovi u leđima, hipertenzija vs. visoki tlak
- koristite li ključne riječi u naslovu i međunaslovima
- jeste li ponudili neke konkretne korake ili primjere koji će dodatno olakšati razumijevanje teksta
- ima li u blogu fotografija i ilustracija koje dodatno objašnjavaju sadržaj
- jesu li te fotografije pravog naziva (npr. „bolovi-u-ledjima.jpg“ ili „naslovna.jpg)
- je li tekst razbijen na manje komade, odnosno paragrafe koji olakšavaju čitanje online dok korisnik scrolla
Ažurirajte stari sadržaj
Imate li već mnogo napisanih i objavljenih blogova na web stranici, ne trebate pisati novi! Možete ažurirati stari sadržaj i povećati konverzije!
Evo nekoliko savjeta na što obratiti pažnju i kako izmijeniti postojeće blogove:
- Pogledajte u Google Analytics izvještaj preko kojih ključnih riječi korisnici dolaze na vašu web stranicu
- Ako mnogo ljudi dolazi, ali brzo odlaze (ispod 15 sekundi), znači da ih tema zanima ali nisu našli ono što su mislili da će naći. Problem je u sadržaju stranice.
- Koje stranice nemaju uopće organskih posjeta (one su spremne ili za brisanje ili za ažuriranje) posljednjih pola godine
- Istražite ključne riječi putem nekih SEO alata kako biste znali što ljudi traže
- Prođite kroz postojeće blogove i prepravite ih tako da koristite te ključne riječi umjesto postojećih koje ne donose rezultate
- Neka blogovi imaju više od 1000 riječi, optimalno 2000 riječi (4-5 stranice Worda)
- Koristite ključne riječi ili fraze više puta kroz tekst
- Napišite naslov prema dobrim praksama pisanja
- Sve fotografije imenujte tako da opisuju što prikazuju
- Povežite blog s nekog postojećom uslugom na web stranici ili nekim drugim blogom
- Dugački tekst formatirajte da bude čitljiviji online tako što ćete umetnuti liste, bold, italics, citate ili fotografije, a prije svega odlomke
- Sve blogove koji u naslovu imaju neki određeni datum u prošlosti prepravite s novim datumom koji je relevantan za sadašnje korisnike (nitko ne želi čitati stare informacije)
- Postavite ključne riječi u URL (a stari URL preusmjerite na novi)
VEZANO:
- Marketing na društvenim mrežama za doktore
- Vodič kroz SEO marketing u zdravstvu
- Content pruning: Brisanje sadržaja s weba može vam povećati promet!
- Bolji ranking na Googleu: Koji sadržaj trebate prvo SEO optimizirati?
- Što pisati osim blogova? Google objave, recenzije i FAQ za start!
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025